اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبر داد:

آماده شدن 15 طرح برای امضا در همایش سرمایه‌گذاری اهر

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از آماده شدن 15 طرح برای امضا در همایش فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری این شهرستان خبر داد.

آماده شدن  15 طرح برای امضا در  همایش سرمایه‌گذاری اهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت جهاد اقتصادی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را نیازمند تلاش همه‌جانبه مردم و مسئولان برشمرد.
وی افزود: در راستای عملیاتی کردن فرمایشات معظم له در بحث جهاد اقتصادی و سیاست‌های اشتغالزایی دولت در سال‌جاری تاکنون بیش از 20 جلسه تخصصی با شرکت مسئولان ادارات و نهادها، صاحبان طرح‌های تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نیمه‌دولتی در تهران، مرکز استان و شهرستان اهر برگزار شده که دستاورد مطلوبی را به این شهرستان داشته است.
رئیس همایش توسعه و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر گفت: در راستای تحقق این امر از سه ماه پیش مقدمات برگزاری همایش فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با مسئولیت فرمانداری اهر و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری ادارات و نهادها و اهری‌های مقیم تهران و مرکز استان آماده شده و در آبان ماه سال‌جاری این همایش با حضور میهمانان کشوری و استاندار آذربایجان‌شرقی در محل دانشگاه آزاد اسلامی اهر برگزار می‌شود.
وی گفت: در این خصوص با همراهی ستاد جذب سرمایه‌گذاری استان و استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از ادارات کل بیش از 80 بسته سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مختلف تولیدی و اشتغالزا در زمینه‌ای کشاورزی، دامی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری و عمران شهری فراهم شده که برخی از سرمایه‌گذاران نیز مجوزهای اولیه از سازمان‌ها و ادارات ذیربط دریافت کرده‌اند که در روزهای همایش تفاهم‌نامه‌هایی بین سرمایه‌گذاران و مدیران همایش امضاء می‌شود.
صدیقی افزود: برای اجرای طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی، صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره، بسته بندی و سورتینگ؛ صنایع پایین دستی مس و کنسانتره، سنگ‌های تزئینی اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم با تداوم این فعالیت‌ها و حمایت همشهریان شاهد تحقق برنامه‌های دولت در بخش اشتغالزایی باشیم.
وی افزود: تاکنون بیش از 15 طرح برای امضای تفاهمنامه آماده شده است.
رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره‌های محصولات کشاورزی و باغی را در محل جهاد کشاورزی اهر و ارائه تقویم سالانه برای برگزاری منظم جشنواره‌های انار، سیب، سماق، چغندر، ذرت، گندم و عدس و سایر محصولات تولیدی شهرستان را در راستای زمینه‌سازی برای فروش بهتر و ارتقای کمی وکیفی محصولات و بازار یابی مناسب آنها اعلام کرد و افزود: بر این اساس تلاش‌های انجام شده و موافقت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور جشنواره سماق از شهرستان به منطقه و کشوری ارتقای می‌یابد و براساس توافقاتی که با مسئولان این سازمان شده در تلاش هستیم خرید تضمینی محصول سماق ارسباران و توسعه کشت سماق گامهای عملی برداشته شود.
وی به چهارمین جشنواره ورنی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال این جشنواره نسبت به سال گذشته از رونق خاصی برخوردار بود و حضور صنعتگران 8 استان غرب کشور در این جشنواره و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه برای شناسایی تولیدات صنایع دستی و ورنی منطقه گامی عملی برای نیل به اهداف جشنواره در جهت بازاریابی مناسب برای تولیدات و فروش آنها به بازار داخلی و خارجی بوده است .
وی افزود: با موافقت معاون صنایع دستی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سال آتی جشنواره ورنی بصورت کشوری برگزار می شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول