اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خبر داد:

جمع‌آوری روزانه 35 تن زباله در فردوس

خبرگزاری فارس: شهردار شهرستان فردوس از جمع‌آوری روزانه بیش از 35 تن زباله در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری روزانه 35 تن زباله در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علی‌پرست چهارشنبه‌شب در نشست خبری اظهار داشت: زباله‌های جمع‌آوری شده در پنج کیلومتری جاده بشرویه و در محل سایت دفن زباله، به صورت بهداشتی دفن می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر زباله‌های سطح شهرستان به صورت یک روز در میان توسط 12 نفر نیرو و سه دستگاه ماشین حمل می‌شود.
علیپرست از مردم شهرستان فردوس قدردانی کرد و ادامه داد: با اجرای طرح جمع‌آوری زباله به صورت یک روز در میان، بیش از 100 میلیون تومان در هزینه‌های مربوطه صرفه‌جویی می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر، زباله‌های قسمت جنوبی شهر در روزهای زوج و زباله‌های قسمت شمالی در روزهای فرد جمع‌آوری می‌شود.
شهردار فردوس هزینه جمع‌آوری زباله در طول یک سال را مبلغ 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در صورت جمع‌آوری روزانه زباله‌های سطح شهر، این هزینه تا حد زیادی افزایش می‌یابد.
علیپرست از همکاری مردم در اجرای طرح تفکیک زباله قدردانی کرد و افزود: با وجود اینکه مردم زباله‌های خشک را جدا و در اجرای طرح همکاری می‌کنند، پیمانکار وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و شهرداری از عملکرد پیمانکار به شدت ناراضی است.
وی تصریح کرد: بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند و می‌توان دوباره آنها را به عرصه تولید درآورد و از این رو تفکیک زباله در مبدا بسیار مهم و مورد توجه است.
شهردار فردوس یادآور شد: زباله‌هایی نظیر بطری‌های نوشابه، کاغذ، فلزات، ظروف پلاستیکی، صنایع چوبی قابل بازیافت و می‌توانند به چرخه تولید بازگردند و مردم باید مواد قابل بازیافت را از زباله‌های تر و غیرقابل بازیافت جدا و به ماموران مخصوص جمع‌آوری زباله خشک تحویل دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول