اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران خبر داد:

2 شهر مازندران پایلوت ملی اجرای کارخانه زباله‌سوز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: دو شهر استان مازندران پایلوت کشوری احداث کارخانه زباله‌سوز هستند.

2 شهر مازندران پایلوت ملی اجرای کارخانه زباله‌سوز
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی بابایی کارنامی شامگاه پنج‌شنبه در نشست توجیهی دهیاران بخش امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به اینکه امروز زباله چالشی‌ترین بحث استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در تمام مباحث توسعه‌ای و سندهای چشم‌انداز حل معضل زباله از مهمترین شاخصه‌ها محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پنج شهر در کشور پایلوت احداث تکنولوژی جدید هستند، گفت: این کارخانه زباله‌سوز در شهرهای آمل، بابل، تهران، اصفهان و کرج احداث می‌شود.
مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های مازندران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب به خوبی به معضل پسماند پرداخته شده است، افزود: از سند توسعه سوم کشور رفع مشکل زباله در دستور کار مدیران قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و زمینی دارای معضلی مضاعف در بخش زباله است، یادآور شد: در مازندران مشکل زمین و طبیعت زیبا رفع این معضل را با کندی مواجه می‌کند.
بابایی گفت: مشکل زمین موجب می‌شود نتوان زمین مناسبی برای دپوی زباله پیدا کرد و افزایش  معضل زباله طبیعت زیبای استان را با خدشه مواجه می‌کند.
وی با اعلام اینکه در سفر سوم هیئت دولت به استان مازندران به صورت ریشه‌ای به این معضل پرداخته شده است، اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رفع مشکل زباله در دستور کار مدیران کشوری و استانی برای رفع مشکل زباله مازندران قرار دارد.
مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان با بیان اینکه تکنولوژی که امروز در مازندران برای احداث زباله‌سوز به کار گرفته می‌شود آزمون خود را در دنیا گذرانده است، خاطرنشان کرد: این واحدهای زباله‌سوز در شهرک‌های صنعتی ساری و آمل احداث می‌شود تا مکمل توسعه صنعتی در مناطق باشند.
 انتهای‌ پیام،/
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول