اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناطق نوری:

حل مشکلات زباله مازندران در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی مشکل مهم مازندران و شهرستان نور را بحث زباله و فاضلاب شهری اعلام کرد و گفت: این دو موضوع نیز باید در اولویت بررسی و مشکل از طریق مقتضی حل و رفع شود.

حل مشکلات زباله مازندران در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد ناطق نوری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان آتش‌نشانی رویان بیان داشت: بازگشایی کمربندی رویان، ترافیک نور و رویان را رفع می‌کند.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نور و رویان مورد توجه مسافران قرار گرفته و سرازیر شدن مسافران در ایام تعطیل سال و آخر هفته‌ها و وجود ترافیک کاملا ملموس است و این گره کور باید باز شود.
وی خارج از بافت بودن بیشتر زمین‌های مردم به ویژه در روستاها را از دیگر مشکلات مردم این منطقه ذکر کرد و افزود: این امر باعث عدم صدور پروانه ساخت شده و در نتیجه متقاضیان در زمان‌های تعطیل، گاهی شبانه و دور از چشم ماموران مبادرت به احداث بنا می‌کنند که این بر مشکلات طرفین می‌افزاید.
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: عموماً بعد از احداث برای اخذ خدمات و انشعابات آب، برق و گاز مراجعه می‌کنند و خدمات می‌خواهند که اینجا دچار مشکل می‌شوند، هم مسئولان و هم متقاضیان به چالش می‌افتند، زیرا قانون ارائه خدمات را به این دسته منع کرده است.
ناطق نوری تصریح کرد: متقاضی به صرف اینکه ساختمانی دارد و با خانواده در آن سکونت کرده خدمات می‌خواهد و مسئولان از یک طرف عاطفی برخورد می‌کنند و از طرفی قانون را می‌بینند در نتیجه با مشکل مواجه می شوند، از این رو باید این مسئله تجدید نظر شود.
وی مشکل دیگر مازندران و شهرستان را بحث زباله و فاضلاب شهری اعلام کرد و گفت: این دو موضوع نیز باید در اولویت بررسی و مشکل از طریق مقتضی حل و رفع شود.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به مشکل سند زمین‌های رویان اشاره کرد و گفت: برخی از این زمین‌ها در اختیار بنیاد علوی قرار دارد و برخی هم اوقافی است که با دستور مقام معظم رهبری برخی از مسائل رفع شد.
این مسئول یادآور شد: با دستور معظم له و رفع مشکل شرعی بنا شد زمین‌های در اختیار مستضعفان بلاعوض به آنان واگذار شود و زمین‌های سایر افراد بومی نیز که سال‌ها مالک هستند تا 50 درصد تخفیف به آنان فروخته شود و افراد غیربومی و مهاجر که اخیرا آمدند با 10 تا 20 درصد تخفیف از قیمت کارشناسی زمین به آنان واگذار شود.
ناطق نوری متذکر شد: در موقوفات هم مقرر شد زمین‌های زیر یک هکتار در جای دیگر خریداری و جایگزین شود و از اولی وقف آزاد شود.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولان استانی خواست تا مشکلات استان به ویژه غرب مازندران را به پایتخت منعکس کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول