اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به انتقاد فرماندار چرام؛

علوم پزشکی در خدمات‌رسانی به مردم چرام کوتاهی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد خدمات‌رسان تاکنون در راستای وظایف خود نسبت به مردم چرام کوتاهی نکرده است.

علوم پزشکی در خدمات‌رسانی به مردم چرام کوتاهی نمی‌کند
سالار جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به سخنان چند روز اخیر فرماندار چرام که در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از وضعیت نامطلوب امور بهداشت و درمان در چرام گفته بود، اظهار داشت: ایشان متاسفانه در یک اقدام غیرکارشناسی وضعیت خدمات بهداشتی در شهرستان چرام را ضعیف توصیف و دانشگاه علوم پزشکی را به سهل‌انگاری در امر خدمت‌رسانی متهم کرده بودند.
وی گفت: ایشان با این توصیف خدمات دولت عدالت‌محور را زیر سئوال برده این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان چرام با پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و با 22 خانه بهداشت، یک پایگاه بهداشتی و یک پایگاه اورژانس 115 هم‌اکنون با 29 واحد بهداشتی درمانی و 100 نفر نیروی بهداشتی و درمانی و پشتیبانی در بخش دولتی وابسته به دانشگاه در حال خدمت‌رسانی به جمعیت تحت پوشش است.
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: نیروهای خدوم این نهاد خدمات‌رسان در چرام برای خدمت به مردم از هیچ کوششی مضایقه نکرده و توسعه و گسترش مراکز جدید این شهرستان نیز سرلوحه برنامه‌ها و اهداف کاری دانشگاه است.
جوکار افزود: در این راستا مرکز سلامت شبانه‌روزی جدید شهر چرام ( مرکز درجه یک 10 تختخوابی) یکی از طرح‌های ارزشمندی است که در دور دوم سفرهای استانی توسط این دانشگاه پیشنهاد و به تصویب هیئت محترم دولت رسیده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مراحل ساختمانی این مرکز شروع و با صرف اعتباری افزون بر 850 میلیون تومان هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی 97 درصدی دارد.
جوکار اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبارات، انشعابات آن از قبیل آب، برق، گاز و تلفن و محوطه سازی و تجهیزات پزشکی به‌طور کامل تحویل داده نشده است.
وی گفت: از این رو برای تامین اعتبارات مورد نیاز با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفت و هفته گذشته کارشناسان ذی‌ربط از پروژه مذکور بازدید و قول مساعد برای تامین اعتبار از آن‌ها گرفته شد.
جوکار در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی این استان از سال گذشته پی‌گیر توسعه فضا و محدوده این مرکز شبانه‌روزی بوده که فرمانداری چرام برخلاف سایر فرمانداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه همکاری و مساعدتی در این زمینه نداشته است.
وی با بیان این‌که این دانشگاه در هر زمینه‌ای پاسخگوی مردم است، عنوان کرد: دانشگاه در هر زمینه‌ای برای خدمات‌رسانی بهتر پیشقدم بوده به‌ گونه‌ای که برای ایجاد شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان 32 تختخوابی چرام و استقرار پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای در محورهای مواصلاتی آن شهرستان پیشنهادات لازم را به وزارت بهداشت و درمان داده است.
جوکار گفت: مرکز 10 تختخوابی چرام در محل مرکز قدیمی این شهرستان بنا شده و مرکز بهداشتی درمانی کنونی در سال 74 مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این مرکز با نیروهای پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشتی، کادر فنی، خدمات پاراکلینیکی، رادیولوژی، داروخانه و سایر خدمات مراقبتی به نحو شایسته خدمات‌رسانی می‌کند و همگام با این خدمات بخش خصوصی نیز تحت نظارت این دانشگاه در حال خدمات‌رسانی مطلوب است.
این مسئول بهداشتی و درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: امید است که فرماندار محترم چرام برای توسعه بهداشت و درمان این شهرستان ضمن تعامل و همکاری با این دانشگاه و اعمال توانمندی‌ها و دیدگاه‌های مثبت خود، آینده‌ای روشن را برای عرصه سلامت این منطقه به ارمغان آورد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول