اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

افزایش 3 برابری دانشجویان علوم پزشکی کاشان در مقطع کارشناسی ارشد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش سه برابری دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

افزایش 3 برابری دانشجویان علوم پزشکی کاشان در مقطع کارشناسی ارشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان طاهره مازوچی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تعداد کل دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته را 30 نفر در  7 رشته عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال تحصیلی جدید به 99 نفر در 9 رشته تحصیلی افزایش یافته‌ است.
وی افزود: تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 659 نفر است که آمار نسبت به سال قبل 679 نفر افزایش یافته ‌است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان ساکن در چهار خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید یک هزار و 276 نفر است که نسبت به سال قبل 260 نفر  افزایش داشته ‌است.
مازوچی خاطرنشان کرد: تعداد 564 دانشجو در 20 رشته در مقاطع دکترای حرفه‌ای(پزشکی عمومی)، کارشناسی، کارشناسی ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل می‌شوند.
به گفته وی از این تعداد 89 نفر در رشته پزشکی، 123 نفر در مقطع کارشناسی رشته‌های پرستاری، مامایی و اتاق عمل، 137 نفر بهداشت حرفه‌ای، عمومی و محیط، 146 نفر پیراپزشکی، 64 نفر تحصیلات تکمیلی در رشته‌های انگل‌شناسی، پرستاری، علوم تشریح، فیزیولوژی، فناوری اطلاعات سلامت، میکروب‌شناسی، مهندسی بهداشت محیط، پرستاری مراقبت‌های ویژه و پرستاری سالمند پذیرفته شده‌اند.
وی یادآور شد: علاوه بر این دانشجویان، تعداد 27 دستیار در هشت رشته تخصصی بالینی کودکان، داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، روان‌پزشکی، بیهوشی، آسیب‌شناسی، و بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی کاشان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
مازوچی سرانه فضای ورزشی و غذاخوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان را بالاتر از استاندارد کشوری دانست و اضافه کرد: استاندارد سرانه فضای ورزشی دانشجویی در کشور هشت دهم متر مربع است در حالی که این سرانه در دانشگاه یک و هشت دهم متر مربع است.
وی گفت: استاندارد کشوری سرانه فضای سلف سرویس دانشجویی 35 صدم متر مربع است اما این سرانه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک و چهار صدم مترمربع است.
به گفته وی سرانه فضای اسکان و جانبی خوابگاه دانشجویی 15 متر مربع است که این سرانه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان 12 و چهار دهم متر مربع است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان گفت: به فرموده آن حضرت ایران برای رسیدن به قله‌های رفیع عزت و پیشرفت، نیازمند نخبگانی است که عاشق کشور و ملت باشند.
مازوچی در پایان با معرفی و تشریح کامل اقدامات بخش‌های مختلف این معاونت به دانشجویان خواستار حرکت جهادگونه آنها در راستای پیشرفت این دانشگاه، جامعه و نظام جمهوری اسلامی شد و اظهار داشت: انتظار جامعه، نظام و شهدای ما از دانشجو آنست که علاوه بر تحصیل علم و دانش با تهذیب نفس، ارتقا و پیشرفت و آبادانی کشور را تضمین کند.
مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاونان دانشگاه و سرپرست دانشکده‌ها، اساتید، اعضای هیئت علمی این دانشگاه و شهردار این شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله مولودی‌خوانی امام رضا(ع)، مسابقه، رونمایی از نقشه جامع علمی سلامت دانشگاه علوم پزشکی، پرده‌برداری از تندیس این نقشه و تقدیر از اعضای شورای سیاست‌گذاری این نقشه برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول