اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل:

مشاوره برای دانشجویان علوم پزشکی بابل اجباری شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح مشاوره برای دانشجویان علوم پزشکی بابل اجباری شد.

مشاوره برای دانشجویان علوم پزشکی بابل اجباری شد
مصطفی جوادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: پیچیدگی‌های زندگی گروهی ممکن است منجر به یک سلسله نگرانی‌های شدید و افسردگی در فرد و زمینه‌ساز مشکل بزرگ‌تر مثل اعتیاد  می‌شود.
وی تصریح کرد: وجود مواد مخدر صنعتی مثل شیشه و قرص‌های محرک در جامعه، جوان را به راحتی درگیر کرده تا با استفاده از آن به شادی کاذب موقت برسد که درگیر مواد شدن نیز مشکلات عمده از جمله افت تحصیلی و بار هزینه برای خود و جامعه ایجاد می‌کند.
وی بیان داشت: عمده‌ترین مشکلات دانشجویان ممکن است ناشی از اسکان و جابه‌جایی، تغذیه، شیوه‌های تازه مطالعه و تحصیل، دوری و جدایی از کانون خانواده و زندگی در شهر دیگری که دارای خرده فرهنگ‌های خاصی هستند باشد.
وی ابراز داشت: مهم‌ترین اثر استفاده دانشجویان از مواد مخدر و روان گردان افت تحصیلی است و مشاوره و بررسی روند تحصیلی دانشجویان گام موثری در پیشگیری و تشخیص به موقع مشکل دانشجویان در این مورد است.
جوادیان تصریح کرد: نخستین اقدامی که در این زمینه انجام گرفت معدل‌گیری درسی دانشجویان بوده تا در صورت افت تحصیلی به واحد مشاوره نظارت معاونت دانشجویی معرفی تا توسط متخصصان روانشناس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز به روان پزشک ارجاع داده ‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: در این مورد برای مبارزه با استرس و جلوگیری از تمایل دانشجویان به استفاده از مواد مخدر و مواد روان‌گردان اقدام به کار فرهنگی کرده که این اقدام مهم از سال گذشته آغاز و امسال به طور جدی به آن پرداخته می‌شود.
جوادیان بیان داشت: برای دستیابی به این هدف مهم نقش اساتید مشاور را در دانشگاه‌ها پر‌رنگ‌تر کرده و این طرح را جزو برنامه اصلی خود قرار دادیم.
وی اظهار داشت: اقدامات مفیدی که توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل صورت گرفت سبب شد پایین‌ترین آمار استفاده از مواد مخدر و اعتیادآور تفریحی را بین دانشجویان خود داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه طرح اجباری مشاوره برای دانشجویان برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، بیان داشت: سال گذشته حدود 250نفر دانشجوی دارای مشکل مورد مشاوره قرار گرفتند و طی دو سال گذشته حدود 560 نفر در واحد مشاوره تشکیل پرونده دادند اما امسال این امر برای همه دانشجویان ضروری و به اجبار باید همه دانشجویان مورد مشاوره قرار گیرند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول