اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد مازندران:

بیش از 5 هزار کالای کشور مشمول استاندارد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مازندران گفت: بیش از 5 هزار کالای کشور مشمول استاندارد می‌شود.

بیش از 5 هزار کالای کشور مشمول استاندارد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد اعتماد بعدازظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه برای داشتن زبان مشترک در تولیدات و عرضه به بازار فرایند استاندارد در سطح جامعه شکل گرفت، بیان داشت: استاندارد با برنامه‌ریزی، سازماندهی و دانایی محوری تعریف شده است که در تولیدات، حقوق مصرف‌کنندگان، ارزانی، فراوانی و تامین اجتماعی و اخلاق را برای مصرف کننده‌ها در نظر دارد.
وی خاطرنشان کرد: استانداردها زیرساخت‌های فکری  فرهنگی و نیز تسهیل و یکپارچگی را در تبادلات خارجی اجرا می‌کنند که در این بخش نشان استاندارد بخشی از کلید اعتماد در جهان محسوب شده و زبان مشترکی برای انتقال مفاهیم جامعه بشری محسوب می‌شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران با اشاره به اینکه جهان بدون استاندارد آسیب جدی را در فرایند کار متوجه هر جامعه‌ای می‌کند، تصریح کرد: نشان قابل توجه استاندارد در کارت‌های اعتباری مشهود است که خدمات کارت‌های اعتباری تضمین‌کننده تراکنش‌های بانکی است.
وی اظهار داشت: رفاه و آسایش بدون استاندارد میسر نیست و تامین تغذیه سالم و رفاه عمومی در جامعه با استاندارد محقق می‌شود.
اعتماد با اشاره به اینکه در گذشته 630 قلم کالا مشمول استاندارد در کشور بود، بیان داشت: قانون ابلاغ کنترل کیفی خودرو از خردادماه سال جاری در کشور اجرا و موجب شد تا تمامی کالاهایی که دارای پروانه صنعتی هستند شامل اقلامی بیش از 5 هزار کالا می‌شود مشمول استاندارد شوند.
وی پیام روز جهانی استاندارد را قرائت کرد که در این پیام آمده است: یکی از اهداف استانداردسازی ایجاد اعتماد است تا از محصولات و سیستم‌هایی که استفاده می‌کنیم خدمات مطلوبی ارائه دهند.
اعتماد با اشاره به اینکه در پیام روز جهانی استاندارد آمده است: استانداردهای بین‌المللی زیربنای کیفیت، بوم شناسی، ایمنی، قابلیت، اطمینان، قابلیت همکاری، کارایی و اثربخشی را برای محصولات و خدمات تشکیل می‌دهند، بیان داشت: استاندارد در عین حال با پرداختن به همه این موارد به تولیدکنندگان اطمینان خاطر از توانایی دستیابی به بازارهای جهانی ایمن با آگاهی از کارکرد جهانی محصولات را می‌دهند.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول