اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستگاه‌ها و استانداران برتر در عرصه نماز تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: هشت دستگاه برتر و دو استاندار نمونه در عرصه فعالیت‌های نماز در سطح کشور امروز در اجلاسیه سراسری نماز در بوشهر تجلیل شدند.

دستگاه‌ها و استانداران برتر در عرصه نماز تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بر اساس رای هیئت داوران بیستمین اجلاس سراسری نماز، یحیی محمودزاده معاون وزیر کشور و مسئول ستاد اقامه نماز به نمایندگی از وزارت کشور، حجت‌الاسلام جواد نیسی دبیر شورای اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی، علیرضا صالحی دبیر شورای اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی مشاور شهردار تهران، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی دبیر اقامه نماز وزارت ارشاد و اکبر میرشکار معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی به نمایندگی از دستگاه‌های خود به عنوان فعالان عرصه نماز در کشور تجلیل شدند.
همچنین محمدحسین جهانبخش استاندار بوشهر و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم نیز به عنوان استانداران نمونه در عرصه نماز تجلیل شدند.
مصطفی محمد نجار وزیر کشور در لوح اهدایی به استانداران استان‌های یاد شده یادآور شده است: اینک که با لطف الهی و عنایت بقیه الله ارواحنا فدا، تلاش‌ها و مجاهدت‌های شما و همگان در شورای اقامه نماز به عنوان استاندار نمونه انتخاب شده اید این لوح همراه با خالصانه‌ترین دعاها تقدیم شما می‌شود.
به گزارش هیئت داوران بیستمین اجلاس سراسری نماز، در ارزیابی برنامه های سال 89 در مجموع عملکرد 39 دستگاه اجرایی در مرکز و 60 دستگاه اجرایی در سطح استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت که نتایج این بررسی ها در پنج بخش عمومی، اختصاصی، ابتکاری، جهش‌ها و موفقیت‌های استانی جمع بندی شده است.
هیئت داوران در بخش برنامه‌های عمومی تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت کشور را شایسته تقدیر ویژه دانست.
براساس رای هیئت داوران در برنامه‌های اختصاصی از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در اجرای برنامه نظارت بر برنامه‌های زمان حرکت رسانه‌های سفر به ویژه هواپیما برای جلوگیری از تضییع نماز مسافر، سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای برنامه اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص در مناطق شهری و روستایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با موضوع نماز تقدیر شد.
همچنین در این بخش از وزارت آموزش و پرورش برای احداث و تکمیل نمازخانه های مدارس فاقد نمازخانه، تجهیز و زیباسازی نمازخانه‌های مدارس و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مدارس، وزارت راه و شهرسازی حوزه مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح مکان یابی مساجد در شهرهایی که طرح جامع آنها به تصویب رسیده یا می‌رسد و از شهرداری تهران برای احداث مسجد یا نمازخانه در بوستان‌ها، پارک‌ها و فرهنگسراها تقدیر کرد.
در بخش برنامه‌های ابتکاری نیز هیئت داوران با بررسی همه فعالیت‌های انجام شده میزان ابتکار، خلاقیت و نوآوری در عرصه پژوهش، آموزش، ترویج و تبلیغ اقامه نماز را در اندازه‌های مورد انتظار ارزیابی نکرد و ضمن اینکه هیچ یک از فعالیت‌های سال 89 را واجد این ویژگی‌ها تشخیص نمی‌دهد بر لزوم ابتکار، خلاقیت و نوآوری بیشتر در موضوع اقامه نماز تاکید دارد.
در بخش جهش‌ها نیز هیئت داوران از حیث پیشرفت قابل ملاحظه در اهتمام به نماز و مدیریت و راهبری برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مقایسه با سال‌های قبل عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) را شایسته تقدیر دانست.
هیئت داوران در بخش موفقیت‌های استانی نیز عملکرد برنامه‌های عمومی واحدهای استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مسکن، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار و امور اجتماعی را شایسته تقدیر دانست.
همچنین درمورد برنامه‌های اختصاصی واحدهای استانی، از عملکرد وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد. با توجه به تمایزات حیطه عمل و مخاطبان دستگاه‌های هیئت داوران بر این نکته تاکید می‌کنند که برگزیدن دستگاه‌ها در فرایند ارزیابی و داوری به مفهوم ممتاز بودن دستگاه از حیث تحقق اقامه نماز نبوده و فقط استحکام برنامه‌ها و میزان اهتمام دستگاه در امر نماز مورد قدردانی قرار گرفته است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول