اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول آب و برق خوزستان:

محل تامین آب نیروگاه ماهشهر مشخص نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر بررسی طرح‌های زیست محیطی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه نمی‌توان آب مورد نیاز نیروگاه ماهشهر را از رودخانه جراحی تامین نمود، گفت: محل تامین آب نیروگاه ماهشهر مشخص نشده است.

محل تامین آب نیروگاه ماهشهر مشخص نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهران افخمی صبح امروز در کمیته ملی بررسی گزارش‌های ارزیابی زیست محیطی اظهار داشت: محل تامین آب نیروگاه ماهشهر مشخص نشده است و این نکته مهم و بزرگی در این پرونده است.
وی با اشاره به شرایط موجود در کنار این پروژه افزود: شرایط موجود در این پروژه، رودخانه جراحی را نزدیک‌ترین رودخانه به آن نشان می‌دهد این در حالی است که این رودخانه در شرایط کنونی وضعیت مناسبی ندارد و امکان تامین آب از این منبع وجود ندارد.
این محقق، ارزیاب و پژوهشگر در مسائل زیست محیطی با ابراز مخالفت در این باره افزود: مصرف برق در خوزستان به‌صورت کلان بررسی می‌شود و مشکلات برق با ایجاد نیروگاه‌های جدید حل نمی‌شود.
افخمی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی برق خوزستان از نیروگاه‌های رامین، زرگان و آبادان تامین و عمده برق تولیدی به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.
مدیر دفتر بررسی طرح‌های زیست محیطی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به برق مازاد خوزستان تاکید کرد: اضافه شدن نیروگاه به خوزستان مشکل برق را حل نمی‌کند بلکه مشکلات زیست محیطی ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان آب مورد نیاز نیروگاه ماهشهر را از رودخانه جراحی تامین نمود، بیان کرد: با تامین آب این نیروگاه از رودخانه جراحی مشکلات زیادی برای تالاب بزرگ شادگان به وجود می‌آید.
مدیر دفتر بررسی طرح‌های زیست محیطی سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: نمی‌توان آب مورد نیاز این طرح را از منابع زیر زمینی تامین کرد.
به گزارش خبرنگار فارس از اهواز، نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر یکی از طرح‌‌هایی بود که امروز با حضور علی محمد شاعری قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که از نظر کارشناسان ارشد و ارزیابان محیط زیست، با توجه به اینکه منبع آب پیشنهادی در این طرح مشخص نشده بود، با مخالفت آنها مواجه شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول