اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

آغاز همایش کارکردهای نظام مراقبت‌های بهداشتی ایران در بجنورد

خبرگزاری فارس: همایش ملی تجارب و کارکردهای نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران در بجنورد آغاز شد.

آغاز همایش کارکردهای نظام مراقبت‌های بهداشتی ایران در بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صبح امروز در حاشیه آغاز این همایش ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران در سال‌های اخیر تجربه‌های موفقی را در سطح جهان در زمینه سلامت و پزشکی داشته است.
محمدرضا مجدی با بیان اینکه کنترل بیماری‌های واگیردار و کاهش مرگ و میر خصوصاً در کودکان و مادران از مهم‌ترین موفقیت‌های کشور در این زمینه است، گفت: بر همین اساس برای آنکه این تجارب در یک مکان و فضایی ثبت و ضبط شده و دیگران هم استفاده کنند، پورتالی را برای ثبت این تجارب و مراقبت‌های اولیه بهداشتی پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: اخیرا این پورتال که از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طراحی شده بود، با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان در تهران رونمایی شده و آغاز به کار کرده است.
مجدی با بیان اینکه در این پورتال تاکنون بیش از 200 تجربه در بخش‌های مختلف بهداشتی و سلامت ثبت و ضبط شده است، گفت: این تجارب از سطح بهورزان تا پزشکان بوده که تجارب خود در زمینه ارتقای سلامت و ... ارائه کرده‌اند.
وی تاکید کرد: این پورتال ملی مورد حمایت وزارت بهداشت و درمان بوده و در آینده از این پورتال در سطوح داخلی و خارجی به عنوان تجربه مفید در حوزه سلامت بهره‌برداری می‌شود.
معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همچنین از ارائه برخی از این تجارب در قالب نخستین همایش ملی تجارب و کارکردهای نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران در بجنورد خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مقالات ارائه شده در این راستا را 30 عنوان برشمرد و گفت: تعدادی از این تجارب حوزه سلامت نیز در قالب پوستر و نمودار ارائه شده است.
وی با بیان اینکه همایش ملی تجارب و کارکردهای نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران به مدت دو روز برگزار می‌شود، گفت: در این همایش اساتید و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت حضور دارند.
بر پایه این خبر، همایش ملی تجارب و کارکردهای نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران در سالن همایش‌های دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد برپا شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول