اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

قاچاق یک‌هزار میلیارد تومانی لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس گزارش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور صورت گرفته است.

قاچاق یک‌هزار میلیارد تومانی لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسین صادقیان ظهر امروز در نشست خبری که به منظور همایش ملی ایمنی غذا برگزار شده بود، اظهار داشت: پدیده شوم قاچاق در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به عوامل متعددی بر می‌گردد که بر اساس گزارش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال گذشته میزان قاچاق این مواد یک‌هزار میلیارد تومان ثبت شده است.
وی افزود: سال گذشته گردش دارویی کشور 3هزار و 500 میلیارد تومان در حالی  گزارش شده است که یک‌هزار میلیارد تومان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور صورت گرفته است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سود قیمت دارو در کشور یک دوازدهم قیمت جهانی است، تصریح کرد: حاشیه سود برای تولید کنندگان داخلی در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به اینکه بحث بازاریابی صنایع داخلی کمرنگ شده است، بیان کرد: شرکت‌های دارویی باید برای پزشکان  امتیازات داروهای داخلی را نسبت به داروهای خارجی بیان کنند.
صادقیان ادامه داد: در استان اصفهان حدود یک‌هزار و 200 صنعت در حوزه غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مجوز دارند که از این تعداد 700 واحد فعال هستند.
وی با بیان اینکه برترین صنایع کشور در اصفهان مستقر است، ادامه داد: به جرات می‌توان بگویم که 80درصد از محصولات غذایی اصفهان به کشورها دیگر صادر می‌شود که کشورهای آمریکای شمالی و اروپا نیز از این جمله‌اند.
این مقام مسئول از رقابت سالم بین صنایع موجود در اصفهان خبر داد، گفت: پیدا کردن جایگاه  مناسب در بازار‌های جهانی و واگذاری امور غیر حاکمیتی به تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی از اهداف عالیه این معاونت است.
وی با بیان اینکه این استان در بحث ارزشیابی صنایع نسبت به سایر استان‌ها خوب وارد شده و پیشگام است، اظهار داشت: در همایش ملی صنایع غذایی که 23 و 24 مهرماه برگزار می‌شود از 16 صنعت برتر غذایی، آرایشی، بهداشتی اصفهان که در سال گذشته فعالیت مطلوبی داشتند، قدردانی می‌شود.
صادقیان ادامه داد: در این همایش 200 مقاله  در سه سطح سخنرانی، پوستر با ارائه شفاهی و بدون ارائه شفاهی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال این هستیم تا مواد نگهدارنده در محصولات غذایی را کاهش داده یا از روش‌های جایگزینی استفاده کنیم، گفت: به دنبال ارائه روش‌های صحیح علمی نوین بدون استفاده از مواد نگه‌دارنده هستیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رونمایی پرده سازمان غذا و داروی کشور در تاریخ 21 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار اداره کل آرایشی و بهداشتی در این سازمان ایجاد شده است که در گذشته به صورت واحده بوده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول