اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت شبکه سلامت وزارت بهداشت:

خانه بهداشت، خانه امید هر روستاست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت شبکه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: خانه‌های بهداشت در هر روستا در حکم خانه امید هر روستایی محسوب می‌شوند.

خانه بهداشت، خانه امید هر روستاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد شریعتی عصر امروز در همایش کشوری بهورزان و مربیان نمونه کشور در مشهد اظهار داشت: بهورزان عهده‌دار مسئولیت سنگینی در راستای سلامت منطقه مورد پوشش خود و در نهایت سلامت عمومی جامعه هستند و در مرکز و قلب شبکه بهداشت قرار دارند.
محمدی افزود: خانه‌های بهداشت همیشه نقش حمایتی و درمانی قابل توجهی در منطقه خود ایفا می‌کنند و نه تنها در حوزه سلامت بلکه گاها در سایر حوزه‌ها نیز اثرگذار است.
قائم‌مقام معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: جایگاه بهورزان در نظام سلامت منطقه همانند جایگاه یک وزیر و مدیر بهداشتی در کشور است و ادغام یافته‌ترین وظایف و مسئولیت‌ها را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: با توجه به بومی‌بودن بهورزان و گرفتن نتیجه‌های بسیار مثبت و  با ارزشی در این زمینه، شبکه بهداشت و درمان کشور طی الگو برداری از این طرح سعی دارد پزشکان هر منطقه را به صورت بومی انتخاب کرده و از همان افراد به عنوان پزشک خانواده نیز استفاده کند.
محمدی از دیگر نقاط عطف و ثمربخش اجرای طرح بهورزی، به ایجاد شبکه‌های درمانی اشاره کرده و اظهار داشت: ادغام آموزش علوم پزشکی در خدمت بهداشت و درمان سبب بی‌نیازی کشور به وارد کردن پزشک از خارج از کشور شد و همچنین راه‌اندازی برنامه پزشک خانواده که در راستای ارائه خدمات بهورزی صورت می‌گیرد از جمله نقاط عطف این طرح هستند.
رئیس مرکز مدیریت شبکه سلامت وزارت بهداشت و درمان گفت: انتخاب یک بهورز در شرایط شایسته سالاری مطلق انجام می‌شود و یک انتخاب هدفمند و مطمئن است.
وی افزود: بهورز باید با سوادترین، با تقوی‌ترین و توانمندترین فرد هر روستا باشد و به عنوان یک الگوی مناسب و شایسته برای افراد آن منطقه مطرح باشد.
قائم‌مقام معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ هرچه زودتر و سریع‌تر سامانه سلامت ایرانیان طراحی و اجرا شده تا در این صورت بهورزان توانایی وارد کردن اطلاعات خود را در پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان پیدا کنند.
محمدی ضمن اشاره به تقویت و تکمیل شبکه سلامت کشور، اظهار داشت: با اینکه در گذشته بودجه و اعتبار کافی برای تقویت و تکمیل شبکه سلامت کشور در اختیار نداشتیم اما با کمک گرفتن از اعتبارات سایر حوزه‌ها توانستیم شبکه سلامت را ارتقا ‌بخشیم.
وی از بهورزان و مربیان نمونه کشور تشکر کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با اجرای طرح‌های جدید و تکمیل خانه‌های بهداشت هرچه بیشتراز بهورزان حمایت کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول