اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال 85 صورت گرفت؛

رشد 250 درصدی مراکز دانشگاه علمی کاربردی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: در مقایسه با سال 85 تعداد مراکز علمی کاربردی در استان زنجان 250 درصد رشد دارد.

رشد 250 درصدی مراکز دانشگاه علمی کاربردی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فتحی شامگاه سه‌شنبه در دیدار روسای مراکز علمی کاربردی استان زنجان با استاندار اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با تلاش مسئولان و دانشجویان فعال در این دانشگاه به پیشرفت‌های مختلفی در زمینه‌های علمی و عملی دست یافته است.
وی با بیان اینکه تعداد مراکز دانشگاهی این دانشگاه قبل از سال 85 چهار مرکز بوده است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز این دانشگاه به 14 مرکز رسیده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان یادآور شد: با برنامه‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال تعداد مراکز این دانشگاه به 17 مرکز برسد.
وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه تا 10 هزار نفر تا پایان سال‌ جاری اضافه کرد: در مقایسه با سال 85 تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی 125 درصد رشد نشان می‌دهد.
فتحی همچنین با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان و دانشجویان این دانشگاه اضافه کرد: دو همایش بزرگ نیز در آینده نزدیک با همکاری مسئولان این دانشگاه برگزار می شود.
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در این دانشگاه اضافه کرد: به منظور توسعه این دانشگاه زمین موردنظر خریداری شده و در آینده نزدیک فاز نخست آن کلنگ‌زنی می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان همچنین از خریداری زمینی در شهرک گلشهر کاظمیه خبر داد و گفت: این اقدام نیز در راستای توسعه دانشگاه مرکزی صورت می‌گیرد.
وی نظام آموزشی این دانشگاه را متفاوت از سایر دانشگاه‌های دیگر عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی هم از نظر آموزشی و هم ساختاری هیچ کمک ریالی از دولت دریافت نکرده است.
فتحی تاکید کرد: در حال حاضر اقداماتی که صورت می‌گیرد و امکاناتی که در این دانشگاه ایجاد می‌شود از طریق شهریه‌هایی است که از دانشجویان دریافت می‌شود.
وی همچنین با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت نهم و دهم در زمینه امور دانشگاهی یادآور شد: در دوران این دو دولت، 40 درصد از شهریه‌های این دانشگاه کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی یادآور شد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط در این زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و کاربردی پایه و اساسی برای توانمندسازی انسانی هستند، ادامه داد: انجام و آموزش چنین مهارت‌هایی موجب کارآفرینی و ثروت‌سازی در جامعه می‌شود.
فتحی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارند  تا تعداد تحصیلکرده‌های مشغول به کار در جامعه را افزایش دهند.
همچنین در پایان این دیدار برخی از روسای مراکز دانشگاه علمی کاربردی به بیان مشکلات و مسائل موجود در واحدهای دانشگاهی مورد فعالیت خود پرداخته و خواستار تسریع در روند حل این مشکلات کردند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول