اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق می‌شود؛

راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در ۴ شهرستان خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی جدید در چهار شهرستان در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در ۴ شهرستان خوزستان
بابک محمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز به مناسبت ۱۸ مهر ماه سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تعداد مراکز علمی کاربردی فعال در استان را در حال حاضر ۱۶ مرکز اعلام کرد و گفت: در سال جاری مراکز علمی کاربردی جدید در چهار شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی و فعال کردن سومین مرکز علمی کاربردی در دزفول، مرکز علمی کاربردی رامهرمز، مرکز علمی کاربردی اندیمشک وابسته به راه آهن، مرکز علمی کاربردی خانه کارگر اهواز و مرکز علمی کاربردی استقلال خوزستان در آبادان با هدف پذیرش دانشجو برای مربیگری فوتبال و تکواندو نیز در حال پیگیری است.
محمدیان ادامه داد: مذاکرات مقدماتی با شرکت ملی حفاری، شرکت مخابرات خوزستان و انستیتو رازی (سرم سازی) نیز برای راه‌اندازی مراکز جدید انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه محور اصلی فعالیت می‌کند، این محور‌ها را شامل توسعه مراکز آموزش عالی علمی کاربردی، نظارت و ارزیابی مراکز تحت پوشش واحد استانی و تعریف و تایید رشته‌های بومی کارآمد متخصص آن منطقه عنوان کرد.
این مقام مسئول در مورد نحوه تعیین رشته درسی جدید در این دانشگاه توضیح داد: پس از درخواست رشته توسط متقاضیان اعم از مراکز دولتی و صنایع، در کمیسیون برنامه ریزی آموزشی دانشگاه جامع استان بررسی و بعد از تایید به کمیسیون معین آموزش عالی ارجاع می‌شود تا در دفترچه انتخاب رشته ارائه شود.
وی افزود: بر اساس بررسی یا به صورت تجربی در خوزستان رشته‌هایی هستند که مورد نیاز بوده و قابلیت پذیرش دارند از جمله رشته‌های کاردانی و تعمیر کولرهای دو تکه، مدیریت، حفظ و نگهداری خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های خودگردان، رشته‌های مربوط به صنعت نیشکر، بسته بندی فرآورده‌های کشاورزی که از مشکلات کنونی بخش تولید استان است، همچنین گردشگری دفاع مقدس (جنگ) و صنایع دستی به ویژه صنایع دستی که در حال فراموشی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان لازمه توسعه مراکز علمی کاربردی را تقویت ارتباطات و معرفی دانشگاه جامع از طریق استانداری خوزستان به فرمانداری‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مراکز علمی کاربردی در اهواز متمرکز است این در حالیست که شهرستان‌ها نیز قابلیت تاسیس مراکز علمی کاربردی را نیز دارند.
به گفته وی، در حال حاضر به جز اهواز تنها در دزفول دو مرکز عملی کاربردی فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: تمام مراکز، کارخانجات دولتی و خصوصی می‌توانند مرکز علمی کاربردی داشته باشند و دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی همکاری با این سازمان‌ها و صدور مجوز برای رشته‌های تحصیلی کارآمد را دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول