اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یاسوج:

پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج کاربردی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یاسوج گفت: به منظور برطرف‌کردن برخی نیازهای بومی در کهگیلویه و بویراحمد، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان این دانشگاه با رویکرد کاربردی و بومی انجام می‌شود.

پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج کاربردی می‌شوند
اردوان ارژنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در دانشگاه دولتی یاسوج فضای علمی بسیار مناسبی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند با بهر‌ه‌گیری از این موقعیت مناسب، به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: در سال‌های اخیر روند پژوهش‌ و تحقیقات درا ین دانشگاه شتاب گرفته و رویکرد ما در این زمینه توجه به علوم کاربردی متناسب با نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که این روند تقویت می‌شود.
وی بیان داشت: سالانه حدود 600 دانشجوی کارشناسی ارشد از دانشگاه یاسوج فارغ‌التحصیل می‌شوند که اگر موضوع پایان‌نامه‌های آن‌ها، مشکلات و نیازهای بومی استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، بدون شک شاهد سرعت بخشیدن به توسعه همه‌جانبه این استان خواهیم بود.
ارژنگ ادامه داد: کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج همواره با تلاش و کوشش در اختیار اهداف این دانشگاه هستند که این موضوع نوید آینده‌ای روشن را برای پیشرفت‌های علمی و کاربردی در کهگیلویه و بویراحمد می‌دهد.
رئیس دانشگاه یاسوج به موضوع آمایش سرزمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در آمایش علمی این استان طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی دارد که امیدواریم با لحاظ شدن و تصویب در طرح آمایش سرزمینی بتوانیم از ظرفیت دانشگاه و علم برای توسعه این استان بیشتر بهره ببریم.
این استاد دانشگاه، نزدیک شدن دانشگاه به صنعت، فرهنگ و بدنه جامعه را از اهداف مدیریتی خود در دانشگاه یاسوج دانست و ابراز داشت: وقتی دانشگاه و صنعت به نیازهای متقابل همدیگر توجه داشته باشند، بی تردید می‌توانند نقش موثرتری را در کوتاه‌تر شدن مسیر توسعه ایفا کنند.
وی تاسیس رشته‌های مورد نیاز استان را از جمله برنامه‌های این دانشگاه در طرح آمایش علمی اعلام و اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگل، آب، نفت و گردشگری موقعیت‌های مطلوبی دارد که تاسیس این رشته‌ها متناسب با نیاز این استان خواهد بود.
رئیس دانشگاه یاسوج، وجود بازار کار مناسب، موثر بودن در توسعه و برطرف شدن نیازهای بومی را از جمله مزایای توجه و تاسیس رشته‌های کاربردی و متناسب با نیاز این استان دانست.
ارژنگ به موفقیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: وقتی علم و فرهنگ همزمان رشد پیدا کنند، موفقیت‌ها پایدارتر و موثرتر خواهد بود که در این زمینه دانشگاه یاسوج به هر دو مقوله توجه داشته است.
وی یادآور شد: کسب رتبه هشتم دانشگاه در شاخص‌های فرهنگی و از میان دانشگاه‌های کشور، نشان از توجه به کارهای فرهنگی در این دانشگاه بوده که برای حفظ و ارتقاء این مقام فرهنگی برنامه داریم.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج به ‌لحاظ علمی از میان 250 دانشگاه و مؤسسه علمی کشور، مقام 39 را دارد که امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر، سطح علمی دانشگاه و دانشجویان افزایش یابد.
این مسئول تصریح کرد: دانشگاه یاسوج در میان دانشگاه های دولتی کشور از نظر علمی رتبه 35 را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه یاسوج اعلام کرد: 98 درصد از اساتید این دانشگاه استادیار هستند که نشان از بالا بودن وزن علمی در این دانشگاه و اعضای هیئت علمی است.
وی اضافه کرد: دانشگاه یاسوج هم اکنون 160 عضو هیات علمی دارد که 130 نفر از این استادان دارای مدرک دکتری هستند.
ارژنگ از بورسیه شدن 60 دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه‌های معتبر کشور خبر داد و بیان داشت: این تعداد دانشجو با اتمام تحصیلات خود در سال‌های آینده به اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج افزوده خواهند شد.
رئیس دانشگاه یاسوج رشد کمی و کیفی مراکز آموزش عالی را در کهگیلویه و بویراحمد در دولت نهم و دهم رضایت‌بخش خواند و اذعان داشت: در شروع به‌کار دولت نهم دانشگاه یاسوج ۳ هزار و 500 دانشجو داشته، ولی اکنون پنج هزار و 700 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول