اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان خبر داد:

افزایش 17 رشته جدید در دانشگاه علمی‌ کاربردی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از افزایش 17 رشته جدید در پذیرش ترمی و پودمانی در سال جاری این دانشگاه خبر داد.

افزایش 17 رشته جدید در دانشگاه علمی‌ کاربردی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر ما حفظ و حراست از دستاوردهای بزرگ شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
وی به هدف‌گذاری دولت در اشتغال 2 میلیون و 500 هزار نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: تحقق این امر تنها با حرف و شعار امکانپذیر  نیست لذا باید بسترهای آن در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود شغل فراهم کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان به وجود رشته‌هایی در دیگر دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی همانند فقه و حقوق، زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت بازرگانی، دبیری شیمی، فیزیک، ریاضیات کاربردی و... همواره به دنبال اشتغال در بخش دولتی هستند.
رستمی تصریح کرد: رشته‌های موجود در علمی کاربردی مانند اجرای ساختمان‌های بتنی، اصلاح و تربیت، اقتصاد کار و بهره‌وری، امداد و سوانح، امور اداری، امور زراعی و باغی و .. موجب ایجاد خوداشتغالی در فارغ‌التحصیلان خواهد شد.
وی عنوان کرد:هم‌اکنون 5 هزار دانشجو در 64 رشته مختلف در دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، بیجار و قروه مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم واحدهای دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان‌های بانه، سروآباد و مریوان هم  در سال آینده راه‌اندازی و آماده پذیرش دانشجو خواهند شد.
وی با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی حرکت به سوی رشته‌های مهارتی است، افزود: رشته‌های نظری و غیرمهارتی که در گذشته در این دانشگاه تدریس می‌شد، حذف شده و اکنون بیش از 70 درصد رشته‌های ما مهارتی هستند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری در 10 رشته ترمی جدید شامل مددکاری اجتماعی، مربی کودک، حفاظت و حمایت از منابع طبیعی، امور اداری، طراحی لباس کودک، نقشه‌کشی عمومی، الکتروتکنیک گرایش برق صنعتی و تاسیسات الکترونیک، صنایع چوب و کاغذ گرایش سازه‌های چوبی دانشجو پذیرش می‌کند.
رستمی رشته‌های جدید پودمانی سال تحصیلی جاری را هم شامل تبلیغات و بازاریابی، خرمات گمرکی، خدمات مالی در واحدهای صنفی، خبرنگاری، موسیقی گرایش ساز ایرانی، گریم، برق گرایش الکترونیک و ابزار دقیق، پرورش و فرآوری توت‌فرنگی ذکر کرد.
وی به پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی از بهمن‌ماه امسال در سطح کشور خبر داد و گفت: امیدواریم برخی از مراکز استان هم استعداد و ظرفیت پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی را داشته باشد.
وی گفت: امسال برای دوره کارشناسی بیش از هزار و 400 نفر پذیرش داریم که تاکنون 50 درصد این سهمیه ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول