اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران:

تولید میگوی وانامی در بوشهر 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: با اجرای طرح برداشت مرحله‌ای میگوی وانامی، تولید این محصول در استان بوشهر دو برابر بیشتر می‌شود.

تولید میگوی وانامی در بوشهر 2 برابر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباسعلی مطلبی سه‌شنبه شب در بازدید از مزارع پرورش میگوی حله در استان بوشهر اظهار داشت: با اجرای این طرح میگوی پرورش داده شده در مزارع به جای یک مرحله در چند مرحله برداشت می‌شوند.
 وی افزود: اجرای این طرح از 24 اردیبهشت امسال در شش استخر 400 مترمربعی با تراکم 25 و 50 قطعه بچه میگو در هر متر مربع آغاز شده است.
مطلبی تصریح کرد: میگوهای پرورشی این استخرها نخستین مرحله 13 شهریور و دومین مرحله 17 مهر برداشت شدند که در مجموع در این استخرها هفت هزار و 250 کیلو میگو در هر هکتار تولید شد.
وی گفت: برداشت مرحله‌ای میگوی وانامی به صورت پرورش تراکمی علاوه بر افزایش تولید این گونه امکان مدیریت بازار و عرضه میگوی تازه پرورشی در زمان های مختلف را فراهم می‌کند.
مطلبی همچنین از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح تحقیقاتی خبر داد و افزود: امسال 320 طرح در بخش‌های آبزی پروری تولید صدف جلبک میگو ماهیان گرم آبی و سرد آبی اجرا می‌شود. 14 پژوهشکده و مرکز تحقیقات علمی و 15 ایستگاه تحقیقات شیلات در کشور فعال است.
مدیر کل شیلات بوشهر نیز گفت: در ابتدای فصل حدود 300 میلیون قطعه بچه میگو تکثیر و با همکاری مطلوب دامپزشکی تمام آزمایشات سلامت روی آنها انجام شد.
اردشیر یاراحمدی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری در استان‌های دیگر آموزش‌های لازم به پرورش دهندگان داده شد و تاکنون در تولید و پرورش مشکلی نداشته‌ایم.
یاراحمدی اظهار داشت: سال گذشته از 70 سایت پرورشی سه هزار و 200 تن میگو برداشت شد که امسال از 91 سایت چهار هزار و 200 تن میگو برداشت داریم و براساس پیش بینی‌ها این میزان در سال آینده به پنج هزار تن  می‌رسد.
وی با اشاره به برق دار کردن سایت‌های پرورش میگو اضافه کرد: برق دار کردن سایت‌ها یکی از مصوبات دور دوم سفر بود که با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی کردن مصوبه در روحیه پرورش دهندگان بسیار تاثیرگذار بود و نیازمند همکاری بیشتر مسئولان برای اجرای کامل این مصوبه هستیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول