اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سه روز استقبال کودکان؛

جشن روز جهانی کودک در بندرعباس پایان یافت

خبرگزاری فارس: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس جشنی را به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک ویژه نونهالان و کودکان در این شهر آغاز کرده بود که پس از سه روز پایان یافت.

جشن روز جهانی کودک در بندرعباس پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معصومه قاسمی رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر در حاشیه برگزاری بخش پایانی جشن روز جهانی کودک با اشاره به اهمیت این روز در دنیا، اظهار داشت: در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد که در سال‌های بعد این مرکز به عنوان یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل شکل گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان و جز جشن سه روزه روز جهانی کودک در بندرعباس گفت: نقاشی کودک و نوجوان، مسابقات خانوادگی و تست هوش از جمله آیتم‌های در نظر گرفته شده برای جشن روز کودک در بندرعباس بود که با استقبال نسبتا مناسبی نیز روبرو شد.
قاسمی با تاکید بر اینکه، کودکان باید در فضایی سرشار از خوشبختی، شادکامی، محبت و تفاهم زندگی کنند بر فراهم آوردن بسترهای تحقق این امر تاکید کرد.
وی کودکان را ادامه دهندگان مسیر زندگی بزرگان خواند و گفت: از این رو مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی کودک باید برنامه‌ها و سیاست‌های اثرگذار را برای هموار ساختن راه رشد و تعالی آینده سازان کوچک تعریف و به انجام برسانند.
رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برگزاری مراسم روز جهانی کودک را ورود به دنیای کودکان عنوان کرد و افزود: این مناسبت مطالب مهمی را به ذهن و اندیشه همگان اعم از خانواده‌ها و مسئولان متبادر می‌کند که به لحاظ درک و شناسایی افکار و روحیه کودکان حائز اهمیت و قابل تأمل است.
علاوه بر شهرداری بندرعباس، نهادهایی همانند بهزیستی و کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان نیز در بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان برنامه‌های را به مناسبت روز جهانی کودک در این روز و طی روزهای قبل و بعد از این مناسبت اجرا و یا برگزار کردند.
به دلیل ساحلی بودن اغلب شهرهای هرمزگان معمولا ورزش‌ها و تفریحات ساحلی از جمله برنامه‌های ثابت مناسبت‌های مختلف هستند که در رابطه با روز کودک نیز می‌توان به پرواز بادبادک‌ها در اقصی نقاط ساحل شهر بندرعباس اشاره کرد که در روزهای اخیر مناظری زیبا را بر فراز آبهای خلیج فارس به وجود آورده بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول