اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س):

تصویب 4 رشته جدید در کمیسیون هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از تصویب ایجاد چهار رشته جدید در این دانشگاه در کمیسیون دائمی هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

تصویب 4 رشته جدید در کمیسیون هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها
علیرضا باقری ثالث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) بیش از 500 دانشجو در رشته‌های علوم انسانی از بدو تاسیس تاکنون پذیرش کرده است.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید نیز 144 دانشجو پذیرش کردیم که 80 درصد آنها غیر‌بومی هستند این درحالی است که 40 نفر آنها رتبه زیر هزار و دو نفر رتبه زیر 100 کشوری را داشتند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رشته‌های حقوق، مدیریت، زبان و حسابداری در این دانشگاه وجود دارد، در مورد سیاست بومی گزینی دانشجو گفت: سیاست بومی‌گزینی دانشگاه‌ها به عهده وزارت علوم است و دانشگاه‌ها نمی‌توانند راسا در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.
وی در عین حال از تقاضای ایجاد چهار رشته جدید در مقطع کارشناسی در کمیسیون دائمی هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و عنوان کرد: این رشته‌ها شامل علوم تربیتی، روانشناسی، علوم قرآنی و مدیریت مالی می‌شود که در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید.
باقری‌ثالث ادامه داد: علاوه بر این تقاضای ایجاد چهار گرایش در رشته‌های مدیریت شامل بازاریابی و مدیریت مالی و حقوق شامل حقوق ارتباطات و حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد را به شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده‌ایم.
وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد بیان کرد: شرط ایجاد مقطع کارشناسی ارشد، داشتن حدنصاب اعضای هیئت علمی است که اعضای هیئت علمی مورد نظر وزارت علوم برای راه‌اندازی رشته‌های مذکور در دانشگاه فراهم شده است.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) بزرگ‌ترین مشکل برای توسعه رشته‌ها را فضای فیزیکی دانشگاه‌ دانست و ابراز امیدواری کرد: با ایجاد سایت اصلی دانشگاه، بتوانیم رشته‌های بیشتری ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه دانشکده علوم انسانی این دانشگاه در حال احداث است، گفت: در صورت تامین اعتبارات این پروژه تا یک‌ سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول