اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز؛

دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه کرج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه صدرا با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در کرج راه‌اندازی شد.

دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه کرج افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ظهر امروز در مراسم گشایش این دبیرستان اظهار داشت: توسعه علوم و معارف اسلامی یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.
سیدعباس مسعودی افزود: در این راستا با تربیت نیروهای انسانی در بخش معارف اسلامی می‌توانیم گامی مهم در جهت توسعه این مهم برداریم.
وی ادامه داد: استان البرز با توجه به قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند در راه‌اندازی این گونه مدارس سهم به سزایی داشته باشد.
این مسئول گفت: براساس آمارهای موجود 120 دبیرستان صدرا به همت سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در کشور فعال هستند.
وی تأکید کرد: استان البرز نیز هم اکنون دارای سه مدرسه صدراست که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک تعداد این مدارس در البرز افزایش خواهد یافت.
مسعودی تربیت نیروهای متعهد و متدین را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این گونه مدارس عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود توجه به مسائل فرهنگی و توسعه علوم و معارف اسلامی را بارها تأکید داشتند لذا با توجه به اجرای دستورات معظم له باید توسعه بیشتر این گونه مدارس در دستور کار  مسئولان قرار گیرد.
 وی در ادامه سخنان خود بر تجهیز هر چه سریع‌تر این مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه هم اکنون این مدارس تازه تأسیس با کمبود امکانات و تجهیزات روبه رو هستند که باید اقدامات اساسی به منظور تجهیز این مدارس از سوی مسئولان انجام شود.
در این مراسم همچنین استاندار البرز طی سخنانی بر توسعه این مدارس به منظور تربیت نیروهای جوان متدین تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی این مدارس بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.
عیسی فرهادی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های امروز و نشانه گرفتن اعتقادات جوانان از سوی دشمنان باید راهکارهای اساسی به منظور مقابله با این هجمه‌ها از سوی مسئولان فرهنگی اندیشیده شود.
وی افزود: بر این اساس مربیان و معلمان پرورشی و دینی مدارس رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارند.
استاندار البرز تأکید کرد: بر این اساس مربیان در مدارس علوم و معارف اسلامی نیز نسبت به مربیان مدارس عادی وظایف سنگین‌تری را بر عهده خواهند داشت که باید با فرهنگ سازی‌های اساسی رسالت خود را به خوبی اجرایی کنند.
در استان البرز ثبت نام دانش‌آموزان این مدارس از بین افراد با معدل بالای 18 و حافظان قرآن انجام می‌شود.
دانش‌آموزان در این مدارس علاوه بر دروس علوم انسانی سه سال تحصیلی دوره متوسطه، در سال چهارم از دروس حوزوی بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول