اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد :

نخبه‌پروری رسالت اصلی مدارس معارف اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد گفت: نخبه‌پروری رسالت اصلی مدارس معارف اسلامی است.

نخبه‌پروری رسالت اصلی مدارس معارف اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام  سید مهدی ساداتی در مراسم افتتاحیه دبیرستان معارف اسلامی پسرانه دهدشت که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرینی از رشادت‌ها و دلیرمردی‌های انسان‌های آزاده‌ای است که از خود گذشته‌اند تا کشوری ایمن را برای نسل بعدی بسازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس و همزمان شدن آن با آغاز سال تحصیلی فرصتی برای یادآوری سال‌های حماسه، مقاومت، ایثارگری و رشادت جوانان برای دانش‌آموزان فراهم شده که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.
وی بیان داشت: انسان‌های آزاده، مسیر رسیدن به خدای یگانه را طی و با دفاع از کشور و ناموس خود زمینه را برای ایجاد تحول و گسترش دین ایجاد کرده و بقای دنیا را به لقای حضرت دوست بخشیدند.
ساداتی با اشاره به نقش علم و معرفت در زندگی انسان‌ها، تصریح کرد : آشنایی با اصول و ضوابط دینی در زندگی بشر، نقش بسزایی داشته و زندگی انسان را وارد مرحله جدیدی از تحول، تحرک و پویایی می‌کند.
وی افزود: در کنار علوم دینی توجه به مسائل علمی، فرهنگی و توجه به استعدادهای خدادادی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دبیرستان‌های معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گرفته  که لازم است زمینه‌های این کار در دبیرستان‌های معارف و علوم دینی مهیا شود.
 مدیرکل تبلیفات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با تأکید بر تعلیم علوم روز و ایجاد جذابیت در این‌گونه مدارس، خاطرنشان کرد: ما باید ضمن تدریس درس‌های تخصصی معارف و حفظ قرآن، آموزش کامپیوتر و اینترنت، آموزش زبان خارجی و کلاس‌های ورزشی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مزیت‌های راه‌اندازی دبیرستان‌های معارف اشاره کرد و گفت : یکی از مهم‌ترین دستاورد دبیرستان‌های معارف، تحول در تبلیغ و تبیین علوم دینی در جامعه است که با استفاده از اندیشه‌های پاک جوانان میسر می‌شود.
 ساداتی با بیان اینکه دبیرستان‌های معارف به مانند حوزه‌های علمیه انسان‌هایی وارسته به علم ایثار و رشادت  را در قالب‌های مختلف علمی و فرهنگی تحویل جامعه می‌دهند یادآور شد: ترویج این مدارس در سطح شهرها برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ارائه الگوهای صحیح به جوانان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه هم در این مراسم، جذب و تربیت جوانان مذهبی و علاقمند به علوم دینی را هدف اصلی مدارس معارف خواند و گفت: ما باید در این مدارس فرهنگ اصیل اسلامی را همراه با علوم روز دنیا همگام با تأمین نیازهای آینده به جوانان آموزش داده و در این راه سعی و تلاش خود را دوچندان کنیم.
حجت‌الاسلام سید محمد‌زکی حسینی‌طلب تصریح کرد: امروزه با توجه به گستردگی و تنوع ابزارها و علوم مختلف در زمینه‌های تبلیغ همه‌جانبه دین، باید نگاهی فراگیر همراه با تلاش و پشتکار برای هدایت انسان های دین دار کاردیده مورد توجه باشد.
وی خاطرنشان کرد: نخبه‌پروری در زمینه‌های دینی امری ضروری است که در مدارس معارف اسلامی دیده شده و با شناسایی دانش‌آموزان نخبه گام اصلی برای این مهم برداشته شده است.
به گزارش خبرنگار فارس از دهدشت، در دبیرستان پسرانه معارف دهدشت، 35 نفر دانش‌آموز مشغول به تحصیل شده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول