اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امام صادق (ع) مانع انحراف معارف اسلامی شدند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امام صادق (ع) مانع انحراف معارف اسلامی شدند.

امام صادق (ع) مانع انحراف معارف اسلامی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیزگاری اظهار داشت: کسب تقوا انسان را از دام شیطان و فتنه‌های آن در امان نگاه داشته و زمینه رستگاری او را فراهم می‌کند.
وی به سوره مبارکه حجرات اشاره کرد و گفت: سوره مبارکه حجرات یک مجموعه دستورالعمل مهم اخلاقی برای امت اسلامی دارد که عمل به آن زمینه‌ساز ایجاد یک جامعه‌ سالم است.
نکونام افزود: زنان و مردان مومن با عمل به دستورات الهی و درس گرفتن از داستان‌های قرآنی می‌توانند برای خود و نظام دینی زمینه آرامش و یک زندگی خداپسندانه را فراهم کنند.
امام جمعه شهرکرد اخلاق ولایت‌مداری را از مهم‌ترین دستورالعمل‌های اخلاقی سوره حجرات عنوان کرد و گفت: در آیه مبارکه سوره حجرات چگونگی رفتار و برخورد با امام و رهبرشان تبیین و تشریح شده است.
نکونام افزود: خداوند در این سوره در خطاب به مومنان می‎فرماید که ای مومنان مراقب باشید از رسول خدا (ص) و رهبر خود پیشی نگیرید و در عمل خود دچار افراط و تفریط نشوید که در غیر اینصورت هلاک می‎شوید.
نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: راه، طریق عمل و مسیر را ولی خدا تعیین می‎کند پس تنها قرار گرفتن در این مسیر است که انسان را به رستگاری رهنمون می‌کند.
نکونام ادب‌آموزی را از دیگر دستورالعمل‌های اخلاقی سوره حجرات دانست و گفت: مومنان نباید صدای خود را بر پیامبر و ولی خود بلند کنند و سخنانی که بر زبان می‌کنند باید نشان‌دهنده‌ ادب و احترام باشد.
وی افزود: اسلام در رابطه با آداب ادب‌آموزی برنامه‌های ویژه‌ای داشته و بر این موضوع تاکید زیادی دارد.
نکونام ادب را لازمه ایمان و عقل دانست و گفت: کسی که در رفتار و گفتار خود ادب را رعایت نکند تمام اعمال نیکش از بین می‌رود و رستگار نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و افزود: هفته دفاع مقدس سبب افتخار تمام امت مسلمان ایران است و تا همیشه تاریخ یاد و خاطره آن جاودان و ابدی خواهد بود.
خطیب جمعه شهرکرد همچنین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) بنیانگذار مذهب جعفری است و ما شیعیان از تعالیم دینی و معرفتی این امام بزرگوار بهره‌های فراوانی برده‌ایم.
نکونام در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید تصریح کرد: باید همه دانش‎آموزان و دانشجویان بدانند که در همین آغاز سال تحصیلی جدید سعی کنند زیر پرچم اسلام و ولی‎فقیه حرکت کنند تا در درس و همه مراحل زندگی پیروز باشند.
وی به دیگر مناسبت‌های هفته پیش ‎رو اشاره کرد و گفت: سالروز شکسته شدن حصر آبادان و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س)، روز جهانگردی و روز آتش‌نشانی از دیگر مناسبت‌های این هفته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول