اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم:

18 هزار نوآموز به پایگاه‌های سلامت قم مراجعه کردند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول تشخیص توانبخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از مراجعه 18 هزار و 782 نفر نوآموز به پایگاه سلامت استان قم خبر داد.

18 هزار نوآموز به پایگاه‌های سلامت قم مراجعه کردند
یوسف وزینی ادیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های سلامت اظهار کرد: تاکنون 18 هزار و 782 نفر نوآموز به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده‌اند و تعدادی از نوآموزان به پایگاه تخصصی ارجاع داده شده‌اند.
وی با بیان اینکه 10 پایگاه سلامت در کل استان برای سنجش میزان سلامت فعال بود، گفت: از این تعداد یک پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی فعالیت داشتند.
کارشناس مسئول تشخیص توانبخشی و امور فرهنگی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: 16 هزار و 589 نفر از نوآموزان در مرحله اولیه به مدارس عادی معرفی شدند و 2 هزار و 193 نفر از دانش‌آموزان در مرحله ارزیابی اولیه به پایگاه تخصصی ارجاع داده شدند.    
وی ادامه داد: 862 نفر نوآموز مشکوک به مشکل بینایی، 272 نفر نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی و 716 نفر نوآموز در آزمون آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکردند.
وزینی عنوان کرد: سه نفر نوآموز اختلال رفتاری (اوتیسم)، 340 نفر مشکوک به بیش از یک مشکل، 27 نفر مشکل بینایی شنوایی، 152 نفر مشکل بینایی آمادگی تحصیلی، 70 نفر مشکل شنوایی آمادگی تحصیلی، 91 نفر مشکل بینایی شنوایی و معلولیت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: نوآموزان کم‌توان ذهنی بیشترین آمار اختلالی را به خود اختصاص داده‌اند ولی تعدادی نوآموزان در حوزه مرزی قرار گرفته و در مرز عادی و استثنایی هستند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول