اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی مراقبان سلامت در پاکدشت

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی و بازآموزی مراقبان سلامت با حضور مربیان بهداشت مدارس در آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مراقبان سلامت در پاکدشت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز نشست تخصصی و بازآموزی مراقبان سلامت با حضور مربیان بهداشت مدارس در آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.
کارشناس سلامت و تندرستی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: به منظور تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان و در نهایت جامعه، مراقبان سلامت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با شروع سال تحصیلی فعالیت خود را از سر گرفتند.
حمیده جهرمی افزود: در سال تحصیلی 91-90 با برنامه ریزیهای صورت پذیرفته با توجه به اعلام هفته اول مهر به عنوان هفته اطلاع رسانی بیماری وبای التور،‌ جلسه بازآموزی مراقبان سلامت شهرستان پاکدشت با حضور محسن آقامیر مدیر واحد جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
وی در ادامه تاکید کرد: این کارگاه که با هدف اطلاع‌رسانی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری وبای التور، تبیین و ‌تشریح اهداف طرح پایش اختلالات رشد (BMI) در مدارس مقطع ابتدایی و آموزش تکمیل شناسنامه‌های سلامت با فرمت جدید اجرا شد، در ارتباط با بهبود وضعیت بهداشت محیط مدارس، بهبود وضعیت تغذیه دانش‌آموزان، پیشگیری از بیماری‌های شایع در سنین مدرسه، پیشگیری از سوانح و حوادث در سنین مدرسه، واکسیناسیون توام دانش آموزان اول متوسطه و تشکیل پرونده بهداشتی برای مدارس در راستای آموزش سلامت، حفاظت از سلامت و پیشگیری از بیماری بحث شد.
کارشناس سلامت و تندرستی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: آموزش سلامت باید سطح آگاهی‌های عمومی در مورد تاثیر محیط بر سلامت و یا عدم سلامت و نیز نابرابری در توزیع منابع سلامت را بالا ببرد و همچنین آموزش سلامت با بالا بردن سطح دانش و مهارت‌های افراد، باید به آنها کمک کند تا در مورد سلامت خود و خانواده و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، قادر به تصمیم‌گیری شوند که امید می‌رود در این کارگاه‌ها به این مهم دست یابیم.  
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول