اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ایران ‌از نظر بهداشت و سلامت جزو کشورهای شاخص و ممتاز دنیا‌ست‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ‌از نظر بهداشت و سلامت جزو کشورهای شاخص و ممتاز دنیا‌ست‌.

ایران ‌از نظر بهداشت و سلامت جزو کشورهای شاخص و ممتاز دنیا‌ست‌
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بشیر خالقی عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اظهار داشت: اگر سلامت را محور توسعه جوامع بدانیم بعد از پیروزی انقلاب نیز ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت به تقویت تربیت نیروی انسانی کارآمد منجر شده که این خود زمینه اقتدار و بالندگی نظام ما را در عرصه‌های جهانی فراهم می‌کند.
وی با بیان این‌که کشورمان امروز از نظر بهداشت و سلامت جزو کشورهای شاخص و ممتاز دنیا است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مختلف واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌ها یکی از مؤلفه‌های ارتقای شاخص بهداشتی و سلامت است که در کشورمان به خوبی در سال‌های اخیر اجرایی شده است.
خالقی از کاهش مرگ‌و‌میر کودکان و مادران برخلاف دهه‌های گذشته بر اثر ابتلا به بیماری‌های واگیردار ابراز خرسندی کرد و افزود: میزان مرگ‌ومیر کودکان قبل از انقلاب 150 کودک در یک هزار مورد بود که با توسعه واکسیناسیون و ارتقای شاخص‌های بهداشتی این میزان هم اکنون به 20 نفر در یک هزار کاهش یافته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: امروز در بسیاری از کشورها مؤلفه‌ها و شاخص‌های سلامتی کشورمان به عنوان الگو و معیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که در سال‌های اخیر نیز با افزایش توانمندی‌ها این اقتباس رو به فزونی گذاشته است.
به گزارش فارس، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس به پیشرفت‌های علم پزشکی کشورمان در چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تولید داروهای مختلف ضد سرطان و علاج برخی از بیماری‌ها سبب شده است که کشورمان به یک قطب عظیم در این حوزه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه 25 درصد از مسایل بهداشتی مربوط به وزارت بهداشت است و مابقی نیز باید از طریق ارگان‌ها و ادارات عضو شورای عالی سلامت تأمین شود.
خالقی گفت: سلامت مقوله‌ای نیست که تنها با رصد وزارت بهداشت تأمین و برقرار باشد بلکه تأمین سلامت و پایداری امنیت بهداشتی به حضور همگان نیاز دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین از کاهش تلفات جاده‌ای و برخی سوانح در کشور خبر داد و افزود: با توجه به این‌که در کشورمان علل بسیاری از مرگ‌و‌میرها بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان‌ها و وقوع تصادفات رانندگی است مجلس با همکاری وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها تلاش می‌کند تا با تهیه و تدوین یک برنامه منسجم راه‌های پیشگیری و مقابله با این پدیده‌ها را پیشنهاد داده و عملیاتی کند.
وی در پایان تصریح کرد:‌ پایداری سلامت به استمرار حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز احتیاج دارد که اگر با یک تعامل مثبت انجام شود ما قادر می‌باشیم به سرعت توسعه حقیقی را در این بخش رقم بزنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول