اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نیروگاه‌های برق‌آبی خبر داد:

ورود 1000 مگاوات برق به مدار در تابستان 91

خبرگزاری فارس: معاون نیروگاه‌های برق‌آبی کشور گفت: با آبگیری سد گتوند خوزستان در تابستان 91 هزار مگاوات برق وارد مدار کشور می‌شود.

ورود 1000 مگاوات برق به مدار در تابستان 91
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسعود تقوایی بعد از ظهر امروز در بیست و دومین نشست کمیته فنی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 738 مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور در سد کارون، دز و همچنین استان فارس، اصفهان، غرب کشور، تهران و گیلان بوده که از این میزان 63 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی است.
وی تصریح کرد: در صورت مناسب بودن شرایط باران شاهد تامین 15 درصدی برق کشور می‌شویم.
معاون نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در مورد اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها که از سال گذشته آغاز شده است، گفت: با اجرای این طرح شاهد سه برابر شدن نرخ انرژی نیروگاه‌های برق به ویژه برق‌آبی هستیم.
تقوایی اضافه کرد: توجه مدیران ارشد کشور به ویژه وزیر نیرو به سوخت فسیلی، زمینه را برای گسترش نیروگاه برق آبی افزایش داده است.
وی با اشاره به رویکرد اصلی وزیر نیرو به اصل 44 که واگذاری نیروگاه برق آبی به بخش خصوصی را هموار کرده است، افزود: فرایند واگذاری نیروگاه حرارتی مسجد سلیمان به عنوان پایلوت به بخش خصوصی تدوین شده و در صورت تایید نهایی این طرح اجرایی می‌شود.
معاون نیروگاه‌های برق‌آبی کشور اضافه کرد: استفاده بهینه از تجربه‌های مسئولان و کارشناسان کمیته فنی نیروگاه‌ها در قالب اجرای آموزش‌های تخصصی و انتقال آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تاثیر مهمی در رونق و گسترش صنعت برق می‌گذارد.
تقوایی تعمیرات و نگهداری و بهره‌برداری صحیح از نیروگاه‌های کشور را ضروری دانست و گفت: بهره‌برداران نیروگاه‌ها باید به طور کامل فنی و مجهز به دانش و استانداردهای جهان باشند و سهل‌انگاری در این مورد تاثیرات فراوانی را به تولید در نیروگاه‌های کشور می‌گذارد.
به گزارش فارس، بیست و دومین نشست کمیته فنی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور برای دو روز با حضور کارشناسان و متخصصان برق کشور در شیراز برگزار شده است که به بررسی آخرین دستاوردهای تولید نیروگاه‌های برق می‌پردازند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول