اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توانیر:

صنعت برق ایران در جایگاه نخست خاورمیانه قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل توانیر با بیان این که هم‌اکنون در زمینه صنعت برق ایران در جایگاه نخست خاورمیانه قرار گرفته است، گفت: این تناسب بندی در مقیاس جهانی برابر با رتبه شانزدهم است.

صنعت برق ایران در جایگاه نخست خاورمیانه قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایون حائری خیاوی در حاشیه بازدید از طرح‌های برق‌رسانی استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر از نظر تامین و توزیع برق پایدار در کشور هیچ‌گونه مشکل خاصی نداریم.
وی با بیان این که در حال حاضر با تلاش شبانه روزی پرسنل و کادر شرکت‌های برق، این انرژی به صورت مطلوبی در دست هموطنان قرار می‌گیرد، ابراز داشت: تمام تلاش متصدیان صنعت برق کشور نیز به همین دلیل است.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که هم اکنون در زمینه صنعت برق ایران در جایگاه نخست خاورمیانه قرار گرفته است، تصریح کرد: این تناسب بندی در مقیاس جهانی برابر با رتبه شانزدهم است.
وی با تاکید بر این مطلب که در صورت عدم مشکل برای تامین پایدار برق باید به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر به جای انرژی‌های فسیلی حرکت کرد، بیان داشت: در غیر این صورت در سال‌های آتی با مشکلات زیادی در این رابطه مواجه می شویم.
حائری خیاوی از افزایش راندمان نیروگاه‌های مختلف تولید برق در کشور در طول سال های اخیر خبر داد و متذکر شد: با اقدامات نوآورانه و استفاده از سیستم‌های نوین جهانی باید این راندمان افزایش بیشتری داشته باشد.
وی اعلام کرد: همچنین کاهش تلفات کاهش در نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی از عوامل دیگر به وقوع پیوستن این امر مهم بوده است.
مدیر عامل شرکت توانیر یادآور شد: هم اکنون در بخش‌های مختلف صنعت برق با تلاش مختصصان به پیشرفت‌های عالی و قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم.
وی با ابراز خرسندی از خودکفایی حدود 100 درصدی در عرصه‌های مختلف این صنعت خاطرنشان کرد: در حال حاضر از حیث تجهیزات در میان بسیاری از کشورهای منطقه حرف اول را می‌زنیم.
حائری خیاوی با اشاره به فعالیت صنعت برق در سطح استان‌های خراسان در طول چند سال اخیر عنوان کرد: این سطح فعالیتی بسیار بالا بوده و جنبه‌های مختلف را شامل می‌شود.
وی گفت: وجود تونل‌های باد فوق‌العاده و کم‌نظیر در این استان‌ها ظرفیت بسیار خوبی را برای تامین انرژی برق از منابع تجدید پذیر فراهم کرده است.
مدیر عامل شرکت توانیر افزود: در همین راستا باید با یک توجه ویژه به این منطقه زیرساخت های لازم برای بهره‌برداری از این منابع خدادادی به صورت مطلوب فراهم شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول