اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان خبر داد:

استقرار سامانه اطلاعات جغرافیایی در صنعت برق سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: سامانه اطلاعات جغرافیایی در شرکت برق منطقه‏ای سمنان استقرار یافت.

استقرار سامانه اطلاعات جغرافیایی در صنعت برق سمنان
حسن مسلمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، از استقرار سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) در محدوده کاری این شرکت در سطح استان سمنان خبر داد.
رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‏ای سمنان مهم‏ترین مزایای استقرار این سامانه اطلاعاتی را پیوند اطلاعات توصیفی عوارض صنعت برق در بخش فوق توزیع و انتقال شامل خطوط و پست‏ها و سایر تاسیسات مرتبط دانست و افزود: آنالیزهای مکانی پیچیده که با روش دستی بسیار مشکل و زمان‏بر است، با استقرار این سامانه به آسانی امکان‏پذیر خواهد شد.
مسلمی هزینه اجرای این طرح را 138 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این طرح در چهار مرحله مطالعاتی، اجرایی تولید و آماده‏سازی اطلاعات مکانی، فاز اجرایی تولید، آماده‏سازی و برداشت اطلاعات توصیفی و فاز به هنگام‏رسانی اطلاعات توصیفی و مکانی به انجام رسیده است که با توجه به تغییرات مداوم در شبکه انتقال و فوق توزیع برق، فاز چهارم به صورت پیوسته در حال اجرا بوده و اطلاعات سیستم به روز می‏شود.
وی مهم‏ترین فعالیت‏های صورت گرفته برای استقرار این سامانه را برداشت اطلاعات توصیفی و مکانی مرکز دیسپاچینگ، پست‏های انتقال و فوق توزیع، خطوط انتقال و فوق توزیع دکل‏های برق، تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی، اطلاعات مکانی تجهیزات پست‏ها، انطباق دیاگرام تک خطی به صورت رقومی روی پست‏ها، انضمام عکس‏های دکل‏ها و تجهیزات پست‏ها به نرم‏افزار اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع اطلاعات مکانی 5 هزار و 200 نقطه برداشت و اطلاعات توصیفی بیش از 8 هزار تجهیز جمع‏آوری شده است.
(GIS) بستری برای ذخیره‏سازی، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است و به منظور کار هم‏زمان با اطلاعاتی که وابستگی مکانی و توصیفی دارند طراحی شده است.
این سامانه به عنوان یک مجموعه متشکل از سخت‏افزار، نرم‏افزار اطلاعات جغرافیایی و مدل‏های پردازش به منظور تولید، نمایش، پردازش و بهنگام‏رسانی اطلاعات جغرافیایی مورد استفاده قرار می‏گیرد که برای تمامی تاسیسات بخش فوق توزیع و انتقال شرکت برق منطقه‏ای سمنان در سطح استان کاربردی شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول