اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع و معدن جنوب کرمان خبر داد:

سهم 1200 نفری بخش معدن از اشتغال جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن جنوب استان کرمان گفت: سهم بخش معدن از اشتغال جنوب کرمان یک‌هزار و 200 نفر است.

سهم 1200 نفری بخش معدن از اشتغال جنوب کرمان
ابراهیم بلوچی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: طی یک سال گذشته بیش از 449 جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی اشتغال 8 هزار و 583 نفر در جنوب استان کرمان صادر کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در بخش ثبت محدوده 156 مجوز معدنی صادر شده است، افزود: 42 پروانه اکتشاف و 28 پروانه بهره‌برداری نیز در این بخش صادر شده است.
بلوچی‌نسب سهم بخش معدن از اشتغال جنوب کرمان را یک‌هزار و 200 نفر اعلام کرد و بیان داشت: مهم‌ترین ظرفیت‌های معدنی جنوب استان شامل ظرفیت فلزی کرومیت، آهن، مس، منگنز، تیتانیوم و طلا و غیرفلزی کائولن، سیلیس، گرانیت، مرمریت، مرمر، سنگ چینی و انواع خاک صنعتی است.
وی نوع و میزان استخراج مواد معدنی از معادن جنوب استان را در زمینه ماده معدنی کروم 200 هزار تن، سنگ چینی 20 هزار تن، مس 580 هزار تن، آهن 4 هزار تن و منگنز یک‌هزار و 400 تن اعلام و گفت: تولید متنوع محصولات کشاورزی در جنوب استان یکی از ظرفیت‌های بالقوه این منطقه است.
بلوچی‌نسب خاطرنشان کرد: این منطقه با سطح زیر کشت حدود 242 هزار هکتار، 29 درصد سطح زیر کشت و حدود 67 درصد از تمام تولید محصولات کشاورزی و دامی استان و حدود چهار درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: تمام شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از شهرک‌ها و نواحی صنعتی برخوردارند و وجود منطقه آزاد جازموریان و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از بهترین فرصت‌های این منطقه است.
مدیرکل صنایع و معادن جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 13 واحد دانشگاهی است، اظهار داشت: حدود 19 هزار دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 35 هزار نفر در رشته‌های مرتبط با بخش صنعت و معدن مشغول به تحصیل هستند.
بلوچی‌نسب با بیان اینکه این منطقه از مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: مهم‌ترین مشوق‌های این عرصه امکان سرمایه‌گذاری با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، برخورداری از معافیت‌های مالی سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و امکان مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.
وی بیان داشت: در سال 89 نیز 14 واحد صنعتی تأثیرپذیر از بسته‌های حمایتی یارانه‌ها برای استفاده انرژی در سامانه هماهنگ ستاد تحول ثبت‌نام و به بانک معرفی و پنج واحد تأثیرپذیر دیگر برای استفاده از بسته حمایتی بازسازی و تکمیل در سامانه هماهنگ ستاد تحول ثبت‌نام و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
بلوچی‌نسب از تفکیک سامانه ستاد تحول صنایع و معادن جنوب کرمان از استان و پیگیری موارد مربوط به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 خبر داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول