اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال احمر استان اردبیل:

دوره آموزشی مدیریت بحران در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

دوره آموزشی مدیریت بحران در اردبیل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: در راستای برنامه‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی در چهار مرحله مدیریت بحران، پیگیری و آمادگی، مقایسه و بازیابی و بازتوانی برنامه آموزشی در هلال‌احمر اجرایی می‌شود.
وی با یادآوری اینکه استان اردبیل یک استان حادثه‌‌خیز است از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران خواست در تمام شهرستان‌ها از آموزش غافل  نشده و مردم را نسبت به این خطرات و بلایا آگاه کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه تجارب حوادث قبلی باید مدنظر مسئولان و دستگاه‌ها باشد، گفت: ادارات همکاری کننده با هلال‌احمر در آموزش و پرورش آمادگی خود را به منظور اجرای دوره‌های آموزشی اعلام کنند.
وی بیان داشت: دوره‌های آموزشی حوادث غیر‌مترقبه با حضور فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد حوادث غیر‌مترقبه به استعداد 200 نفر به مدت دو روز و با شرکت 20 نفر از هر شهرستان به عنوان عضو کار گروه مدیریت بحران برگزار می‌شود.
غیبی تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی مستلزم صرف هزینه‌های کلان است که انتظار می‌رود نسبت به هزینه‌های انجام شده بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.
وی یادآور شد: برای این امر محل اسکان تدارک دیده شده و هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی، آموزش افراد در زمان بروز سانحه است.
سرپرست هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: ‌9 استاد با مدارک دکتری از اساتید بین‌المللی در شاخه‌های ساماندهی، فرماندهی، حادثه، مدیریت یکپارچه، هماهنگی بین سازمانی، ارزیابی سوانح، چگونگی مستند سازی و گزارش‌نویسی، مدیریت رسانه‌‌ای، مدیریت جستجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری و مدیریت اجساد در این کلاس‌های آموزشی شرکت‌کنندگان را با اصلی‌ترین مباحث روز در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی آموزش می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس اداره تحقیقات و پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل نیز از وقوع 300 بلای جوی و اقلیمی در 15 سال اخیر در استان خبر داد.
علی دولتی‌مهر سیل، وزش باد، طوفان و تگرگ را جزو مخرب‌ترین بلایا اعلام کرد و گفت:‌ امسال تگرگ بیشترین خسارات را به باغات مشگین‌شهر وارد ساخت به طوری که این باغات بالغ بر یک هزار میلیارد تومان خسارت دیدند.
وی همچنین به موج سرما و گرمای سال‌های گذشته و خشکسالی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر شاهد 60 تا 80 درصد خشکسالی در استان هستیم.
این مسئول از کاهش 31 درصدی بارش در استان خبر داد و گفت:‌ شهرستان پارس‌آباد بیشترین کاهش را در سال جاری شاهد بوده به طوری که امسال 52 درصد کاهش و نسبت به دوره آماری 11 درصد افت بارش را در پارس‌آباد شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: اردبیل هشتمین استان کشور با 93 میلی‌متر کاهش بارندگی قلمداد می‌شود.
دولتی‌مهر به وضعیت کاهش بارندگی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: خلخال با 122 میلی‌متر،‌ اردبیل 112 میلی‌متر، کوثر 70 میلی‌متر و نیر با 11 میلی‌متر کاهش بارندگی مواجه بوده است.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال اکثر مناطق استان بارندگی را در حد نرمال شاهد باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول