اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

استفاده از پوشش نامناسب به شخصیت دانشجو خدشه وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران با اشاره به شخصیت والای دانشجو در ایران، گفت: استفاده از لباس نامتعارف به شخصیت دانشجو خدشه وارد می‌کند.

استفاده از پوشش نامناسب به شخصیت دانشجو خدشه وارد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده پیش از ظهر امروز در اردوی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی گچساران که با حضور دانشجویان، مسئولان شهری و اعضای هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نقش دانشگاه اسلامی در ارتقای فرهنگ دینی، الگویی از جامعه اسلامی است که در آن علم و دانش متناسب با اهتمام دین به علم، رشد و بالندگی خود را داشته باشد.
وی افزود: دانشگاه‌ها باید بستر لازم را برای توسعه علمی فراهم کرده و با توجه به سرشت و ساختمان انسان مفهومی فراتر از افق‌های پیش پا افتاده مادی را از انسان و جامعه انسانی ارائه دهند.
امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: از نظر تاریخ هیچ دینی به اندازه دین اسلام حامی علم و در بسیاری از موارد منشأ آن نبوده و دانش بشری در پرتو هیچ مکتبی به میزانی که در بستر تمدن اسلامی رشد و شکوفا شده، شاهد بالندگی نبوده است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور گچساران استفاده از سه عنصر عقل، ادب و اخلاق را برای دانشجویان مؤثر دانست و بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فرهنگی و آموزشی نمونه است. 
وی افزود: نظم و انضباط و پاکیزگی در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین دانشجویان باید ضمن خودداری از پوشش‌هایی که سبب انگشت‌نما شدن می‌شود، قدر موقعیت و منزلت علمی و اجتماعی خود را بدانند. 
خواجه‌زاده احترام به استاد و معلم را در محیط‌های علمی فرهنگی مهم دانست و ابراز داشت: احترام به اساتید برای دانشجویان واجب است و سبب خیر و برکت در زندگی می‌شود.
وی با بیان نکات اخلاقی برای دانشجویان ورودی جدید، خاطرنشان کرد: در انتخاب همسر فقط به ظواهر توجه نشود و کمالات انسانی را در انتخاب خود لحاظ کنید تا بتوانید زندگی شیرین و موفقی را برای خود رقم بزنید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نیز در این مراسم ضمن قرائت پیام عبدالله جاسبی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور به‌مناسبت سال تحصیلی جدید بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جهان اسلام بوده که با بهره‌گیری از میلیون‌ها متر فضای آموزشی، رفاهی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی توانسته هجم عظیمی از طالبان علم و دانش را زیر پوشش قرار دهد. 
سید یعقوب زراعت‌کیش خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در علوم روز از جمله جوش هسته‌ای، نانو فناوری، ارائه مقالات ISI و رباتیک پیشتاز است و افتخارات بزرگی را برای ایران اسلامی به‌دست آورده است.
وی با تأکید بر ضریب هوشی ایرانیان در جهان عنوان کرد: امید به آینده و تلاش مضاعف در کشوری که از نظر معادن، موقعیت استراتژیکی و نیروهای متخصص در جهان سرآمد است، می‌تواند به رشد و بالندگی ایران اسلامی کمک مؤثری کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه فرهنگی و اقتصادی کم نظیر دانست و گفت: کشورهای پیشرفته با آینده‌نگری و تلاش خستگی‌ناپذیر به موقعیت کنونی رسیده‌اند و دانشجویان و اساتید ایرانی هم می‌توانند با توجه به توانمندی‌های مطلوب موجود در بحث علمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول