اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله با هجمه دشمن صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی سایت مسجد در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویر احمد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از راه‌‌اندازی سایت مسجد در دانشگاه‌های این استان خبر داد و گفت: برای مقابله با هجمه دشمن در جنگ نرم و فضای سایبری، فعالیت این سایت آغاز شده است.

راه‌اندازی سایت مسجد در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویر احمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام حافظ ثابت شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برخلاف برخی سخنان غیر کارشناسانه مبنی بر زیاد بودن آمار طلاق در میان ازدواج‌های دانشجویی اما باید گفت که این نوع ازدواج‌ها به‌دلیل شناخت بیشتر زوج‌ها از دوام و پایداری بیشتری برخوردار است.
وی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام عمره دانشجویی از پنجم مهرماه آغاز شده و تا 20 مهر ادامه دارد، افزود: اسامی افراد برگزیده 25 مهرماه با حضور ثبت‌نام کنندگان از طریق قرعه‌کشی مشخص شده و در  سایت labbayk.com اعلام می‌شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان و اساتید عمره‌گذار تا قبل از این از ایستگاه پروازی اهواز اعزام می‌شدند اما اکنون برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که این اعزام‌ها از طریق فرودگاه شیراز انجام گیرد.
وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج مبلغ 400 هزار تومان را به دانشجویان این دانشگاه به‌صورت قرض‌الحسنه و بانک ملت نیز مبلغ 600 هزار تومان را به عمره‌گذاران تسهیلات می‌دهد.
وی اعزام دانشجویان و اساتید را به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جاری برشمرد و بیان داشت: اعزام عتبات عالیات در چند گروه پسران مجرد، دختران مجرد با محارم خود و اساتید و کارکنان انجام می‌شود که بانک ملی نیز تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته است.
ثابت ازدواج‌های دانشجویی را یکی از برنامه‌های مستمر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج خواند و تصریح کرد: دانشجویانی که تاریخ عقد آنها از اول مهر 89 تا اول مهر سال 90 باشد می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد در این دانشگاه از مزایای ازدواج دانشجویی از جمله سفر به مشهد‌الرضا بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: نشست‌های هم‌اندیشی اساتید با رویکرد بررسی مشکلات دانشجویان و دانشگاه در ابعاد مختلف به صورت مستمر در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود که نتایج این بررسی‌ها برای کمک به مدیریت دانشگاه در اختیار آنان قرار داده می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج با اشاره به کارگاه‌های معرفت‌افزایی بیان داشت: برنامه ضیافت اندیشه برای اساتید و دانشجویان و کارگاه معرفت‌افزایی امامان جماعت از جمله اقدامات این نهاد در این محور است.
وی یادآور شد: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های این استان کرسی‌های آزاداندیشی را که خواست مقام معظم رهبری بوده به صورت مستمر و همیشگی برگزار می‌کند که دانشگاه یاسوج از این حیث، دانشگاهی پیشرو است.
ثابت از راه‌‌اندازی سایت مسجد در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: برای مقابله با هجمه دشمن در جنگ نرم و فضای سایبری، فعالیت این سایت آغاز شده که چندین گروه دانشجویی برای آموزش دیدن به دوره‌های مختلف اعزام شدند.
وی گفت: در صدد هستیم تا کارگاه عرفان‌های نوظهور را به منظور افزایش معرفت و معنویت دانشجویان در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم زیرا دانشجویان ما از طرفی برای کسب آگاهی و معنویت عطش دارند و از طرف دیگر دشمن از هیچ فعالیت فرهنگی و نرمی برای مقابله با باورها و ارزش‌های اسلام کوتاهی نمی‌کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج با اشاره به برنامه بارش حکمت‌ها اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج برنامه‌ای را برگزار می‌کند که در آن دانشجویان، اساتید و کارکنان، نهج‌البلاغه را هدیه می‌گیرند و در یک دوره 110 روزه در هر روز بخشی از نهج‌البلاغه را که از نظر آنها جذاب بوده به دفتر نهاد تحویل می‌دهند.
وی ادامه داد: در این برنامه هر شرکت‌کننده 110 جمله و موضوع را به نهاد رهبری تحویل می‌دهد که در پایان 110 روز آثار بررسی شده و برندگان معرفی می‌شوند.
ثابت معارف را در دانشگاه‌ها یک سرمایه و ظرفیت مناسب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌های این استان باید برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانشجویان و دیگر اساتید آماده و به‌روز باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول