اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جهاد اقتصادی صورت گرفت؛

دستیابی پژوهشگران دانشگاه آزاد به دانش فنی خودروی هیبریدی

خبرگزاری فارس: پژوهشگران دانشگاه آزاد قزوین با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت خودروی هیبریدی پاراکس به دانش فنی این خودروها، دست پیدا کردند.

دستیابی پژوهشگران دانشگاه آزاد به دانش فنی خودروی هیبریدی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، سرپرست تیم خودروی الکتریکی و هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت ماشین با موضوع ساخت خودروهای هیبریدی با همکاری و میزبانی دانشگاه صنعتی شریف به مدت چهار روز با حضور تیم‌های دانشگاهی از سراسر کشور برگزار می‌شود.
حسین زیارتی ادامه داد: تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین با آمادگی بالا، حضور قدرتمندی در این مسابقات خواهد داشت.  
وی افزود: تیم پاراکس این دانشگاه موفق شد در دومین دوره مسابقات ملی خودروهای الکتریکی در میان تیم‌های مطرح دانشگاهی کشور به مقام قهرمانی دست پیدا کند و امید است با توجه به طراحی سطح بالا و تکنولوژی پیشرفته و به روز دنیا در خودروی هیبریدی پاراکس به عنوان یکی از تیم‌های برتر سومین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین دست پیدا کند.
سرپرست تیم خودروی الکتریکی و هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین به ویژگی‌های خودروی جدید هیبریدی ساخته شده توسط محققان جوان دانشگاه آزاد قزوین اشاره کرد و توضیح داد: با  حمایت‌های همیشگی ریاست دانشگاه آزاد قزوین و تلاش و زحمات شبانه‌روزی اعضای تیم، خودروی هیبریدی در این دانشگاه با ویژگی‌های منحصر به فردی طراحی و ساخته شده است.
وی عنوان کرد: برای این خودرو سه حالت کاربری برقی، هیبریدی و sport در نظر گرفته شده که در حالت حرکتی برقی، مانند خودروی تمام الکتریکی عمل می‌کند و با صرف زمان یک ساعته به منظور شارژ باطری با برق شهری خودرو قابلیت پیمایش مسیر 20 کیلومتری در سیکل پیمایش شهری را خواهد داشت.
زیارتی ادامه داد: در این حالت سرعت بیشینه خودرو 90 کلیومتر در ساعت است و در حالت حرکتی sport شتاب خودرو در مقایسه با خودروهای معمولی تا 65 درصد افزایش یافته و سرعت بیشینه خودرو به بیش از 220 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
وی گفت: همچنین در حالت حرکتی هیبریدی با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی پیشرفته تقسیم توان درخواستی راننده بین موتور الکتریکی و احتراقی به گونه‌ای انجام می‌پذیرد که مصرف سوخت خودرو تا 35 درصد کاهش پیدا می‌کند، در این حالت در صورت پایین سطح آمدن شارژ باتری‌ها، موتور احتراقی به صورت خودکار اقدام به شارژ باطری کرده و موتور احتراقی نیز همواره در نقطه‌ای با بازدهی بالا به کار خود ادامه می‌دهد.
سرپرست تیم خودروی الکتریکی و هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین گفت: به منظور پیاده سازی حالت‌های حرکتی فوق تعداد 22 عدد سنسور و شش عملگر در خودرو تعبیه شده و طرز کار آن به گونه‌ای است که داده‌های سنسورها وارد یک پردازشگر مرکزی شده و پس از پردازش اطلاعات آن به عملگرها  فرمان داده می‌شود؛ برای تأمین راحتی بیشتر در زمان رانندگی با این خودرو، در مواقعی می‌توان بدون کلاچ رانندگی کرد.
زیارتی اضافه کرد: از امکانات جانبی این خودرو می‌توان به سیستم پیشرفته مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق 220 ولت و سایر امکانات موجود در خودروهای روز دنیا اشاره کرد.
وی یادآور شد: این خودرو با وزن 960 کیلومتر به صورت پنج دنده طراحی شده است و توانایی حمل چهار نفر را دارد و بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.
سرپرست تیم خودروی الکتریکی و هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین تأکید کرد: در مسابقات پیش رو ملاک‌هایی همچون سرعت، شتاب، برد الکتریکی، زیبایی، ایمنی، قدرت مانور و جنبه‌های دیگری برای ارزشیابی در نظر گرفته می شود.
وی عنوان کرد: در طراحی این خودرو به مدت 15 ماه مطالعات وسیعی بر روی تکنولوژی هیبریدی صورت گرفته و تمامی معیارهای طراحی یک خودروی بومی ارزیابی شده است با توجه به نتیجه کار امید است با حمایت صنایع این خودرو به تولید انبوه برسد.
اعضای تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد قزوین را حسین زیارتی، سرپرست تیم ، مهدی انصاری موحد، استاد و مشاوره تیم، افشین پدارم، مصطفی محمودی، مهران لشنی، بهروز کریمی اصل، میلاد مهران راد، محمدرضا پور روستا، محمد زارع، میلاد کریم شوشتری، بهنام اسکندریون، سپهر معین، فرزاد فتحعلی بیگی، علی جلیلی، رامین بهطاسی و مصطفی شالی تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول