اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو روز آینده انجام میشود؛

برگزاری نخستین کارگروه و شورای هماهنگی خشکسالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نخستین جلسه کارگروه‌ها و شورای هماهنگی سازمان مدیریت بحران در زمینه حل مشکل خشکسالی در دو روز آینده برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگروه و شورای هماهنگی خشکسالی
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن قدمی ظهر امروز در مراسم آئین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح محور زرین‌شهر- شهرکرد با اشاره به خشکسالی‌های موجود در کشور اظهار داشت: حدود 75درصد استان‌های کشور دچار خشکسالی و کم‌آبی شدند.
وی ادامه داد: دو مشکل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و خشکسالی دو معضلی است که گریبانگیر کشور شده است.
معاون وزیر کشور با اشاره به مشکلات عنوان شده تاکید کرد: اگر در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای این معضلات انجام شده بود خسارت در کشور به اندازه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، ایجاد نمی‌شد.
وی دلیل کم آبی در کشور را نزول کاهش باران الهی عنوان کرد و افزود: دلیل اصلی خشکسالی‌ها در اکثر نقاط کشور کمبود بارندگی است اما اگر یک راهکار صحیح و برنامه‌های مدونی صورت می‌گرفت در حال حاضر با چنین مشکلی مواجه نمی‌شدیم.
قدمی با اشاره به راهکارهای صورت گرفته در زمینه خشکسالی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ‌های صورت گرفته به معاونت راهبردی ریاست جمهوری، بودجه‌ای برای رفع معضل خشکسالی در کشور به این کار اختصاص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ستاد هشداری در نهاد ریاست جمهوری به صورت مجدد فعالیت خود را آغاز کرده که با تخصیص‌هایی که ارائه دادند بتوانیم در حل این مشکل گامی موثری را برداریم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران دارای شورای عالی و هماهنگی با 14 کارگروه که یکی کارگروه‌ها اداره راه و ترابری بوده و در روزهای اخیر به کارگروه راه و شهرسازی نام‌گذاری شده است.
وی افزود: نخستین جلسه کارگروه‌ها و شورای هماهنگی در دو روز آینده برگزار می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده در این جلسات نتایج آن را به شورای عالی هماهنگی منعکس کرده و با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته انتظار داریم، قضیه بحران خشکسالی در کشور رفع شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول