اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان تاکید کرد:

آموزش‎های مهارتی اولویت دانشگاه علمی ـ کاربردی گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان گفت: در برنامه‎های خود به دنبال ایجاد بستری که برای آموزش‎های آکادمیک در نظر گرفته شده آموزش‎های مهارتی مفید را نیز ارائه دهیم.

آموزش‎های مهارتی اولویت دانشگاه علمی ـ کاربردی گلستان
حسن خان‎احمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این دانشگاه سعی شده تا آموزش‎های مهارتی و آکادمیک از یکدیگر تفکیک شوند و آنچه تاکنون در مراکز عالی دیگر محقق شده برای رشد آموزش‎های مهارتی مفید نیست اما با یک رویکرد مناسب می‎توان منزلت و جایگاه این آموزش‎ها را ارتقا بخشید.
وی تصریح کرد: مهارتی، برای ورود به بازار کار و انتقال آموزش‎های مهارتی مهم است که بتواند در جایی خارج از دانشگاه رشد نماید اما تولید دانش مهارتی مستلزم آموزش در دانشگاه است و ما می‌خواهیم آموزش تکنسین ماهر را برای ورود به بازار کار ایجاد تا چرخه اقتصادی روند مضاعفی را طی کند.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان با بیان اینکه باید مهارت‎ها مبتنی بر علم باشد، افزود: با ایجاد بستری مناسب و دانش‎محور می‎توان بر سرعت توسعه یافتگی افزود و با علمی کردن شغل‎های قدیمی روند بیکاری را از بین برد.
خان‎احمدی اظهار داشت: وجود بیش از 8 هزار دانشجو در طول چهار سال فعالیت از افتخارات علمی برای این دانشگاه است.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در 75 رشته مختلف از جمله جوشکاری، برق الکترونیک و ابزار دقیق، امور شعب بانک (گرایش خدمات یارانه) مهندسی صنایع شیمیایی، مهندسی تکنولوژی، فناوری اطلاعات، گرایش سیستم‎های تحت شبکه، توزیع آب کشاورزی، پرورش گوسفند و بز، تکنولوژی تولید گندم، پرورش و تولید گیاهان زینتی، امور تعاون و پرورش گیاهان دارویی امور اداری و روابط عمومی، امور فرهنگی، موسیقی گرایش ساز ایرانی، نقاشی، برق صنعتی، ضابطین قضایی، دستیار قضائی، آتش‎نشانی و خدمات ایمنی با گرایش نجات، شیمی آزمایشگاهی و ... دانشجو دارد.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان با اشاره به اینکه رشته‎های ارائه شده در دانشگاه متناسب با نیازهای استان است، افزود: راه‎اندازی اتاق مشاوره و توسعه کار آفرینی در واحد استانی، تشکیل دفتر بسیج دانشجویی در پنج مرکز استان و 188 مورد ازدواج دانشجویی، اعزام 15نفر از دانشجویان به حج عمره و اعزام 300 نفر از دانشجویان به اردوی راهیان نور از اقدامات فرهنگی این واحد آموزشی است.
خان‎احمدی تصریح کرد: علاوه بر این نیز دانشجویان این دانشگاه توانسته‎اند در دومین مسابقات المپیاد دانشگاه‎های علمی ـ کاربردی سطح کشور حضور و مدال‎آور شوند.
وی ادامه داد: کسب مقام اول حفظ قرآن در سطح کشور که در نیمسال اول سال 1390 در گیلان برگزار شد برگزاری همایش در امتداد نور فاطمیون و همایش معرفت و بصیرت دینی با حضور حجت‎الاسلام غرویان در گنبدکاووس از دیگر فعالیت‎های انجام شده در این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان گفت: 70 درصد دانشجویان این بخش شاغل بوده و از طریق آموزش در این مراکز، تخصص و کارایی خود را بالا می‎برند و درصد باقیمانده نیز به دنبال شکوفایی استعدادهایشان به این واحدها راه یافته تا بتوانند کسب و کاری مناسب ایجاد کنند.
خان‎احمدی افزود: از آن جایی که رشته‎های تحصیلی در این مراکز کاملا کاربردی است لذا هدفمان را بر مبنای آموزش دانشجو برای جذب در بازار کار قرار داده‎ایم.
انتهای پیام/غ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول