اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 خبر داد:

اعزام داوطلبان مردمی در جنوب تهران به مانور دوامیان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 گفت: داوطلبان مردمی در جنوب تهران به مانور دوامیان اعزام می‌شوند.

اعزام داوطلبان مردمی در جنوب تهران به مانور دوامیان
محسن کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تشریح برنامه‌های هفته ملی کاهش اثرات بلایی طبیعی در جنوب تهران گفت: تعداد 600 نفر از شهروندانی که در قالب طرح «دوام» آموزش دیده‌اند از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 به گردهمایی و مانور دوامیان که همزمان با روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.
دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار و 100 نفر از شهروندان این منطقه در قالب طرح دوام آموزش دیده‌اند افزایش آمادگی شهروندان و ارتقای ظرفیت مقابله به موقع و موثر در زمان وقوع بحران را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح گروهی از افراد هر محله با طی آموزش‌های لازم، تجهیز و سازماندهی و برای مقابله با اثرات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث توانمندسازی می‌شوند.
وی در ادامه یادآور شد: شهروندان تهرانی که به صورت داوطلب به عضویت گروه‌های دوام درآمده‌اند در روز چهارشنبه بیستم مهر ماه و همزمان با روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در گردهمایی و مانور سراسری در ورزشگاه 12 هزار نفری مجموعه آزادی شرکت می‌کنند.
کریمی با اشاره به اینکه طی سال جاری  40 مورد از اماکن مسکونی و اداری این منطقه در قالب این طرح آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل ساکنان  20 مجتمع مسکونی و اداراتی همچون ناحیه 1 و 2 آموزش و پرورش، بانک‌ها و سایر موسسات دولتی و خصوصی است.
دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 در ادامه با اشاره به اجرای مانور تخلیه و اسکان اضطراری در مجتمع مسکونی میخک در محله ولی‌آباد به عنوان دومین محله‌ای که طرح پایلوت در آن در حال اجراست، بازدید دانش‌آموزان مدارس از پایگاه ستاد بحران و آشنایی آنها از نزدیک با عملکرد این ستاد، اجرای تئاتر با موضوع زلزله و ایمنی در سطح مدارس، راه‌اندازی نمایشگاه با رویکرد آشنایی مردم با بلایای طبیعی و آموزش کارکنان راه آهن و مجتمع مسکونی رز و میخک را از جمله اقدامات مورد نظر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برشمرد.
کریمی در ادامه همچنین از  تکمیل و تجهیز پایگاههای پشتیبانی چند منظوره منطقه به وسایل امداد و نجات به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آینده نزدیک و خبر داد و افزود: منطقه 20 با هفت پایگاه پشتیبانی چند منظوره در سطح شهر و یک پایگاه ویژه و یک پایگاه استان معین دارای بیشترین تعداد پایگاه را  در بین مناطق تهران است ضمن اینکه با تکمیل نهایی پایگاه شهدای دولت‌آباد واقع در بلوار قدس تعداد کل پایگاه‌های پشتیبانی این منطقه به 10 مورد افزایش می‌یابد.
دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 در تعریف بحران گفت: بحران وضعیتی است غیر عادی که در اثر رخدادهای طبیعی یا عملکردهای انسانی به طور ناگهانی در جامعه به ‌وجود می‌آید و مشقت، سختی و خسارت‌های عمده‌ای را به یک مجموعه یا جامعه انسانی تحمیل می‌کند و برطرف کردن آن نیاز به اقدامات و عملیات اضطراری، فوق‌العاده و سریع دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول