اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تاکید کرد:

لزوم آموزش مهار اثرات بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: برای موفقیت در موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی باید علاوه بر روش‌های مقابله کننده، از روش‌های سازگاری و پیشگیری نیز بهره‌گیری کنیم.

لزوم آموزش مهار اثرات بلایای طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، محسن اردکانی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های دستگاه‌های استان فارس در مقابله با حوادث طبیعی در شیراز، با تاکید بر لزوم توجه به موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: استان فارس به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی و آب و هوایی، همواره در معرض خطرات ناشی از وقوع حوادث و بلایای طبیعی قرار داشته و به همین دلیل نیز تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید برای پیشگیری و کاهش اثرات این حوادث آمادگی کامل و همیشگی داشته باشند.
وی آموزش و پیشگیری را از موثرترین روش‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد: برای موفقیت در موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی باید علاوه بر روش‌های مقابله کننده، از روش‌های سازگاری و پیشگیری نیز بهره‌گیری کنیم که در این راستا سازگاری با مشکلات ناشی از بروز پدیده خشکسالی در استان فارس از مصادیق بارز این موضوع است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در میان آحاد مختلف جامعه، در پیشگیری از گسترش مشکلات و اثرات بلایای طبیعی بسیار تاثیرگذار است و در این مورد تجربه نشان داده که با واگذاری امور به مردم به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابیم.
اردکانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دستگاه‌های استان فارس در مقابله با حوادث طبیعی گفت: رویکرد همیشگی دستگاه‌ها باید آموزش و فرهنگ‌سازی در مقابله با بلایای طبیعی باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول