اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش خبر داد.

احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش
ایوب پاپری‌مقدم امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان به عنوان قطب بزرگ کشاورزی استان بوشهر و جنوب کشور شناخته می‌شود و باید نسبت به تقویت کشاورزان و فراهم کردن امکانات لازم برای این قشر اهتمام ورزیم.
وی افزود: در نیمه نخست امسال پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات این قشر انجام دادیم و در بسیاری از موارد به نتایج خوب و قابل قبولی نیز رسیدیم که انتظار داریم در نیمه دوم امسال شاهد شکوفایی کشاورزی در استان باشیم.
نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به وضعیت بیمه باغداران و کشاورزان دشتستان خاطرنشان کرد: برای مسئله بیمه باغداران با توجه به خطرات موجود و احتساب 20 درصد بخشودگی این قشر رایزنی کرده‌ایم که انتظار داریم در کمترین زمان منجر به نتیجه مطلوب شود.
پاپری‌مقدم تصریح کرد: تامین اعتبار برای تکمیل انبار تعاونی شبانکاره، رفع مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بتونی کردن جدول‌های آبیاری نخیلات و تسطیح اراضی دیم روستای نظرآقا، رفع مشکلات مربوط به خشکسالی روستای پرچونک از توابع بخش ارم و رفع مشکل جاده بین مزارع روستای ننیزک از موارد مهمی است که پیگیری شده و حمایت خوبی نیز به عمل آمده است.
وی اضافه کرد: تقاضای تأمین خسارت و پرداخت کمک به دامداران روستای ارغون از توابع بخش بوشکان، تقاضای احیا و مرمت و لایروبی قنات‌های موجود در شهرستان، تقاضای تکمیل شبکه آبیاری ایستگاه پمپاژ چم تنگ از توابع بخش آبپخش، تقاضای کمک به کشاورزان برای کف‌زنی چاه‌های کشاورزی، پیگیری احداث سد ذخیره‌ای دالکی و انجام عملیات پوشش کانال زیر دست کانال‌های اصلی درودگاه، ملخرک و حله نیز با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی اجرایی می‌شوند.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک صنعتی خرما در منطقه سعدآباد و آبپخش خبر داد و گفت: برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی و شهرک صنعتی در این منطقه اقدامات مناسبی انجام شده و زیرساخت‌ها نیز فراهم شده که انتظار داریم در نیمه دوم امسال اقدامات اولیه برای این مهم صورت پذیرد.
پاپری‌مقدم از تعمیر و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی روستایی در دشتستان خبر داد و افزود: انتقال آب رودخانه شاهپور به کانال حاج مهدی، اصلاح روش آبیاری نخیلات، حفر چاه توسط سازمان آب و انتقال آن به کانال‌های آبیاری، مطالعه احداث دو مجتمع دامپروری در روستای پشت‌پر و رونی و صدور مجوز پرورش آهو، طیور ، کبک و بلدرچین در روستای بخش ارم نیز در سال جاری با موفقیت انجام شده است.
وی اذعان داشت: کشاورزان دشتستان همواره در تولید محصولات خود به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند و در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم شاهد رکوردهای ارزشمند از نظر کمی و کیفی توسط کشاورزان باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول