اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت خرما از سطح 4 هزار و 600 هکتار از نخیلات قیروکارزین به عنوان سومین تولید‌کننده خرما در استان فارس آغاز شد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های قیروکارزین

ناصر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکازرین، ‌اظهار کرد: خرما از سطح 4 هزار و 600هکتار از باغات نخحیلات از نیمه نخست مهر ماه امسال در این شهرستان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به میزان تولید خرمای سال جاری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت حدود 27 هزار و 530 تن خرما برداشت شود که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول افزود: از جمله عوامل افزایش تولید خرما در این شهرستان مبارزه به موقع با آفت زنجره خرما بود که در سطح 400 هکتار با توزیع رایگان سم انجام شد.
انصار ارقام تولیدی خرما در قیروکارزین را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: از معروف‌ترین ارقام خرمای این شهرستان زاهدی، شاهانی خاسویی، هلیله و پی‌آروم بوده و قیروکارزین بعد از شهرستان‌های کازرون و فراشبند سومین تولید‌کننده خرمای استان است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با اینکه سومین تولید‌کننده خرما هستیم اما هنوز صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در این شهرستان فعال نشده است.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا خرمای این شهرستان توسط دلالان و واسطه‌ها با بسته‌بندی با نام دیگر شهرستان‌ها حتی با نام دیگر استان‌ها به بازار عرضه شود.
رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین با اعلام خبر بهره‌برداری از نخستین واحد بسته‌بندی خرما در این شهرستان خاطرنشان کرد: این واحد با ظرفیت 2 هزار تن و اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن تا حدودی از مشکل باغداران در این زمینه کاسته می‌شود.
انصاری گفت: با توجه به سطح تولید خرمای این شهرستان نیاز به صنایع بسته‌بندی بیشتری احساس می‌شود و این مدیریت آمادگی کامل خود برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام می‌کند.
انتهای خبر؛/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول