اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمینار آموزشی سرمایه‌گذاران شهرداری مطرح شد؛

مشکل مالی عامل اجرای طرح‌های مطالعه نشده شهرداری‌ها است

خبرگزاری فارس: در سمینار آموزشی سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین عامل اجرای طرح‌های اشتغال و مطالعه نشده در شهرداری‌ها مشکلات مالی اعلام شد.

مشکل مالی عامل اجرای طرح‌های مطالعه نشده شهرداری‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که صبح امروز با هدف ارتقای اطلاعات مدیران شهری از فرآیند سرمایه‌گذاری توسط شهردار اردبیل برگزار شد، مدیر مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در سخنانی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که هر ریال سرمایه‌گذاری در عمران شهری، در میان مدت سبب افزایش پنج برابری درآمدهای ملی و عمومی می‌شود.
داوود ندیم تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری باید همواره دو اصل ارتباط مستمر و پویا و همچنین تعامل سازنده و منطقی با سرمایه‌گذاران استانی، کشوری و خارجی مد نظر قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه اغلب شهرهای کشور فاصله زیادی با استانداردهای شهرسازی دارند، افزود: مشکلات مالی اصلی‌ترین عاملی است که به اجرای طرح‌های اشتباه و مطالعه نشده در شهرداری‌ها منجر می‌شود.
ندیم با بیان اینکه جذب صحیح مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری‌ها را حل می‌کند، گفت: برای جلب اطمینان سرمایه‌گذاران باید قبل از هر چیز تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده نیمه‌تمام و راکد مشخص شود که یکی از راه‌های آن مشارکت دادن سرمایه‌گذاران تازه نفس و زبده‌تر برای احیای اینگونه طرح‌هاست.
مدیر مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز قابلیت‌های شهر اردبیل برای تبدیل شدن به قطب توریستی، فرهنگی و تجاری را بالا دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلند مدت در امر شهرسازی و جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
ندیم در ادامه به تشریح اقدامات و تجربیات شهرداری تبریز در جلب مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در این همایش هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را افزایش اطلاعات مدیران شهرداری از فرآیند جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری اعلام کرد.
صدیف بدری با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عمران شهر اردبیل اظهار داشت: استفاده از تجربیات موفق دیگران همیشه سبب تسریع در رشد و پویایی می‌شود و شهرداری تبریز نیز یکی از موفق‌ترین کلان‌شهرهای کشور در امر جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول