اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

64 درصد بودجه شهرداری صرف تسهیل ترافیک می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: ۶۴ درصد از بودجه شهرداری اصفهان صرف تسهیل در ترافیک و حمل و نقل می‌شود.

64 درصد بودجه شهرداری صرف تسهیل ترافیک می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از شهروندان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: انسان‌های با تقوا به واسطه رعایت حدود الهی که دارند حدود قوانین و اجتماعی را که زمینه تکامل است، رعایت‌ می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیامبران برای هدایت و مشخص کردن حدود الهی آمده‌اند، افزود: انسان‌های با تقوا چون قوانین الهی را رعایت می‌کنند، بیش از سایرین خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات اسلامی و انسانی می‌دانند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه امنیت از شاخصه‌های توسعه‌ای در جوامع پیشرفته است، تصریح کرد: 64 درصد از بودجه شهرداری اصفهان صرف تسهیل در ترافیک و حمل و نقل  می‌شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود مباحث ترافیکی را یک مثلث سه وجهی دانست و گفت: شهرداری با رعایت و فراهم کردن مهندسی ترافیک، پلیس راهور با اجرای قوانین و مقررات و آموزش و فرهنگ‌سازی با صدا و سیما به این مهم می‌پردازند.
سقائیان‌نژاد با تاکید به اینکه ۸۵ درصد از جمعیت اصفهان شهرنشین هستند، بیان داشت: به دلیل نبود توسعه امکانات در منطقه و نیز قطب گردشگری در اصفهان و جاذبه‌های شهری شهر اصفهان در حال توسعه در مناطق مرکزی است.
وی به وجود هشت شهر اقماری در اطراف اصفهان اشاره کرد و افزود: با مهاجرت ساکنان این شهرها به سمت مرکز شهر، شهرهای اغماری فعالیت خود را از دست داده و حجم جمعیت در مرکز شهر افزوده شده است.
 
*‌ روزانه 507 خودرو شماره می‌شود
شهردار اصفهان با بیان اینکه این امر منجر به تعطیلی برنامه‌ریزی‌های کلان می‌شود، افزود: نمونه این برنامه‌ها یک‌نوبته شدن مدارس و به هم ریختن برنامه‌های ترافیکی بود.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به شماره‌گذاری روزانه ۵۰۷ خودرو در اصفهان اشاره و اضافه کرد: هر اندازه هم که جاده بسازیم فایده ندارد، چرا که پارامترهای نامعینی هر روز به شهر تزریق می‌شود.
سقائیان‌نژاد به برنامه ۲۰ ساله آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: باید برخی تدابیر محدودیت شهری در این زمینه وجود داشته باشد.
وی با اشاره به یک‌نوبته شدن مدارس بدون هماهنگی قبلی در شهریورماه گفت: هر چند در ابتدای امر این قضیه با وجود 40 درصد از ترافیک شهر کمی غیرمنتظره و وحشتناک بود اما با صراحت می‌توان گفت تدابیر پلیس راهور طی این 10 سال اخیر در زمینه کنترل ترافیک بی‌نظیر بود.
شهردار اصفهان با تاکید به اینکه باید محدودیت‌هایی برای ورود خودرو به شهرها در نظر گرفته شود، اضافه کرد: چنانچه محدودیتی برای ورود خودروها در نظر گرفته نشوند، برنامه‌ریزی شهری تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
 
*‌ پنج خط BRT به تصویب رسید
وی در ادامه صحبت‌های خود به راه‌اندازی نخستین خطوط BRT در محدوده قائمیه میدان آزادی اشاره کرد و افزود: اجرای فاز دوم خط BRT از پل مدیریت تا پایانه باقوشخانه تا آخر سال راه‌اندازی می‌شود.
سقائیان‌نژاد همچنین از تصویب احداث پنج خطوط BRT در اصفهان خبر داد و بیان داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های این خطوط راه‌اندازی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول