اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

25 هزار نفر در بانک‌های مازندران تسهیلات ازدواج گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: در پنج ماه نخست امسال حدود 25 هزار نفر نزد شعب بانک‌های استان مازندران وام ازدواج دریافت کردند.

25 هزار نفر در بانک‌های مازندران تسهیلات ازدواج گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جمع مدیران کانون‌های پیوند مهر استان مازندران با بیان اینکه دولت پیگیر تسهیل ازدواج جوانان است، بیان داشت: سیاست‌های حمایتی در قالب ایجاد فرصت‌های شغلی، وام ازدواج و نیز مسکن برای زوج‌های جوان در نظرگرفته شد که اجرای این مقوله مهم در کمیته سامان باید شکل گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت کانون پیوند مهر مازندران در راستای تسهیل ازدواج جوانان گام‌های خوبی برداشته است که در این روند خیر در پنج ماه نخست امسال حدود 25 هزار نفر نزد شعب بانک‌های استان وام ازدواج دریافت کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت با نگاه توانمندسازی جوانان و تداوم ارکان خانواده زوج‌های جوان گام بر می‌دارد، تصریح کرد: مهریه و جهیزیه دو عامل اصلی در تاخیر ازدواج جوانان است که لازم است در جلسات تخصصی به مباحثی که می‌تواند در رفع موانع زندگی جوانان موثر باشد پرداخته شود.
وی افزود: برخی از شهرهای مازندران فاقد کانون پیوند مهر هستند که به فرمانداران تذکر داده شد تا در راه‌اندازی کانون اقدام کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران کانون‌های پیوند مهر می‌توانند در شورای اداری شهرستان‌ها حضور یابند، تصریح کرد: سازمان جوانان استان مازندران در راستای بیمه افرادی که در کانون‌های پیوند مهر فعالیت می‌کنند از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری کند.
وی شناساندن درست کانون پیوند مهر و نوع خدماتی که این نهاد غیردولتی به جوانان می‌دهند را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برخی از جوانان نسبت به خدماتی که کانون پیوند مهر در راستای ازدواج آسان ارائه می‌دهد بی‌خبرند که در این امر خداپسندانه رسانه‌های گروهی باید دخیل شوند.
ابراهیمی مشکل اصلی کانون‌های پیوند مهر را در خدمات‌رسانی مطلوب تهیه سالن‌های جشن عنوان کرد و گفت: به تناسب جمعیت هر شهرستان و میزان مراجعه‌هایی که از کانون می‌شود می‌توان با کمک دستگاه‌های اجرایی زمینی فراهم و سالنی را برای جشن‌های عروسی احداث کرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: در برخی مناطق هنگام جشن عروسی دارای آداب و رسوم ویژه‌ای هستند که کانون‌های پیوند مهر باید به آداب و سنت ها احترام بگذارند تا ماندگار باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول