اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور نخبگان یزد خبر داد:

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مورد نخبگان

خبرگزاری فارس: مدیر امور نخبگان استان یزد از پشتیبانی بنیاد نخبگان از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه نخبگان خبر داد.

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مورد نخبگان
محمدحسین طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان بنا به مأموریت خود مبنی بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان کشور در زمینه‌های مختلف از پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی پشتیبانی می‌کند.
وی افزود: محورهای پژوهشی پایان‌نامه‌های باید شامل مبانی نظری مفهوم نخبگی و روش‌های علمی شناسایی آن، نظام مناسب شناسایی،جذب و هدایت استعدادهای برتر و نخبگان، مفاهیم اختراع، اکتشاف، نوآوری و روش‌های علمی ارزیابی آنها و ... از جمله مباحثی است که مورد حمایت قرار می‌گیرد.
طالبی، مطالعات تطبیقی تجربیات بین‌المللی درباره نخبگان، راهکارهای افزایش تأثیرگذاری نخبگان درسطوح مختلف ملی، آسیب‌شناسی برنامه‌های موجود در حوزه‌های شناخت، جذب و هدایت استعدادهای برتر و نخبگان، برنامه‌ریزی راهبردی بنیاد ملی نخبگان، نیازسنجی روانی، عاطفی و شغلی، اجتماعی استعدادهای برترو نخبگان، اخلاق و فرهنگ نخبگی، نخبگان تمدن ایرانی اسلامی و نظام چرخش نخبگان را از دیگر محورهای مورد حمایت بنیاد نخبگان استان یزد اعلام کرد.
وی در مورد چگونگی پشتیبانی از این پایان‌نامه‌ها عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان تعدادی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را که موضوع آنها دربرگیرنده یک یا بخشی از محورهای پژوهشی باشد مورد حمایت مالی قرار می‌دهد و سقف این حمایت برای پایان‌نامه‌های کاشناسی ارشد 30 میلیون ریال و برای رساله‌های دکتری 60 میلیون ریال است.
مدیر امور نخبگان یزد اعلام کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با رجوع به وبگاه بنیاد به نشانی http://bmn.ir/downloads/mehvar.pdf برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هریک از بندهای ده‌گانه محورهای پژوهشی و ارسال نسخه‌ای از پیشنهادیه پایان‌نامه خود به همراه صورت‌جلسه تصویب نهایی آن در دانشگاه، می‌توانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند.
طالبی یادآورشد: بنیاد پس از دریافت پیشنهادیه‌ها و دریافت آنها از پایان‌نامه طبق دستورالعمل مصوب پشتیبانی می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول