اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد:

نقش اساسی آموزش در پیشگیری حوادث غیرمترقبه

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: افزایش آموزش و آگاهی مردم و مسئولان دولتی می‌تواند نقش بسیاری در کاهش رخدادهای طبیعی کشور داشته باشد.

نقش اساسی آموزش در پیشگیری حوادث غیرمترقبه
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظاهر رستمی ظهر امروز در همایش پلیس، امداد و نجات که در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، بیان کرد: امروز آموزش لازم به توده مردم می‌تواند در رُخدادهای طبیعی به نجات انسان‌ها کمک کند.
وی ادامه داد: با افزایش توانمندی خود در کشور، شهر، روستا و هر جای دیگری می‌توان بلایای طبیعی و تلفات بعد از وقوع حادثه را کاهش داد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: همکاری و همدلی بین دستگاه‌های دولتی که امروز هم بسیار زیاد است منجر به غلبه بر بحران در کشور می‌شود.
وی اظهار کرد: همه لازم است شناختی از موقعیت جغرافیایی و نقاط حادثه خیز در کشور داشته باشند و اگر در این مناطق زمینه و نیاز به پلیس، نیروهای جمعیت هلال احمر و آموزش بیشتر است، باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
رستمی تصریح کرد: در وقوع حادثه تمرین‌ها و مانورهای انجام شده‌ای که در شرایط آرامش داشته‌ایم بسیار سودمند خواهد بود، همچنین موضوع آموزش‌های روز دستگاه‌های دولتی امری ضروری است؛ امید که بتوانیم با تدابیر لازم کشور را در برابر بحران حفظ کنیم.
وی یادآور شد: امکانات نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و تلاشمان بر این است امسال امکانات خود را به دو برابر افزایش دهیم.
 
* امدادگران قزوین دارای کارنامه درخشان
در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: این هفته به نام کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است و کاهش حوادث جز با دلسوزی و تلاش مردم و نیروهای فعال در کشور میسر نخواهد شد.
سیروس صابری ادامه داد: در زلزله چند سال پیش استان قزوین نیروهای امداد و نجات و سایر نیرو ها در زمانی کوتاه در صحنه حاضر و تا پایان کمک به مردم در میدان حادثه حضور فعال و سودمندی را ایفا کردند.
وی اضافه کرد: در کشور حادثه خیزی زندگی می‌کنیم زمانی که حادثه‌ای رُخ می‌دهد باید بتوانیم به مردم خوب خود کمک کرده و نیازهای آنها را برطرف کنیم زیرا مردم بر گردن ما حق زیادی دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امیدوارم  در میان همه ما همدلی و یکدلی روز به روز پُررنگ‌تر و بیشتر شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول