اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اعزام تیم پزشکی هلال احمر چهارمحال و بختیاری به سومالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: یک تیم 15 نفره امداد و نجات مرکب از پزشکان و امدادگران هلال احمر این استان به‌منظور کمک به مردم قحطی‎زده سومالی به این کشور اعزام می‌شود.

اعزام تیم پزشکی هلال احمر چهارمحال و بختیاری به سومالی
محمد فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: تیم پزشکی اعزامی از این استان شامل 15 پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، امدادگر، امدادگر عملیاتی، کارپرداز و مترجم است که به‌منظور ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، امدادی و پشتیبانی به قحطی‎زدگان سومالی به این کشور اعزام می‎شوند.
وی افزود: این تیم 15 نفره با مدیریت جمعیت هلال احمر کشور پس از گذراندن یک دوره توجیهی و آموزشی کوتاه مدت رهسپار سومالی می‏شوند.
فروغی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای کمک به مردم سومالی، گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری تاکنون 550 میلیون ریال در قالب کمک نقدی به مردم قحطی‎زده سومالی کمک کرده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین مردم این استان افزون بر 10 تن برنج به مردم سومالی کمک داشته‌اند، این در حالی است که اکثر مردم این استان کمک‌های نقدی خود را از طریق واریز به شماره حساب متمرکز 99999 تهران ارسال کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به کمک‌های مردمی در طرح سراسری همای رحمت، گفت: این طرح برای  هشتمین سال متوالی در طول ماه رمضان در این استان برگزار شد
فروغی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این برنامه اقلام اهدایی توسط خیران به‎صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در بین خانوارهای محروم شناسایی شده در مناطق مختلف این استان به‎صورت شبانه توزیع شد.
وی تصریح کرد: در این طرح سبدهای غذایی از جمله قند، روغن، برنج، ماکارونی، حبوبات، خرما، گوشت و مرغ به درب منازل افراد نیازمند تحویل داده شده است.
فروغی کمک‎های نقدی مردم به این طرح را 810 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با اهدای این میزان کمک نقدی افزون بر 4 هزار و 850 سبد غذایی تهیه و بین نیازمندان این استان توزیع شد.
وی اضافه کرد: همچنین مردم این استان افزون بر 126 میلیون ریال به‌منظور برپایی ضیافت افطاری برای نیازمندان در قالب کمک‎‌های نقدی و غیرنقدی به این جمعیت کمک کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول