اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس هلال احمر در امور خانواده خبر داد:

ایجاد تیم‌های ایثار خواهران هلال‌ احمر

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده گفت: درصددیم با اجرای کامل طرح توانا، ویژه بانوان جمعیت هلال احمر تیم‌های ایثار خواهران هلال احمر را به وجود آوریم.

ایجاد تیم‌های ایثار خواهران هلال‌ احمر
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرحناز رافع در مراسم برگزاری نخستین المپیاد کشوری امداد و نجات کشور در اصفهان اظهار داشت: حضور زنان در نخستین دوره رقابت‌های کشوری امداد و نجات کشور به دنیا ثابت کرده که بانوان نیز می‌توانند با حجاب اسلامی در صحنه‌های عملیاتی حضوری مفید داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه قریب به یک سال از اجرای طرح توانا ویژه بانوان در جمعیت هلال احمر می‌گذرد، افزود: با عنایت رئیس جمهور سد عدم حضور زنان در عملیات‌های امداد و نجات در سال گذشته در قالب اجرای طرح توانا در هلال احمر شکسته شد و بانوان به صورت سازمان‌دهی شده و تشکیلاتی فعالیت خود را برای کسب مهارت‌های امداد و نجات در زمان بروز سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی آغاز کردند.
مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در مدتی که از اجرای طرح توانا می‌گذرد، مانورهای متعددی در استان‌های کشور انجام شده و از ابتدا تا انتها توسط زنان و دختران فداکار ایرانی برگزار شده است.
وی ادامه داد: مانورهای امداد و نجات توسط بانوان جمعیت هلال احمر در واقع نمایش توان‌مندی زنان ایران زمین بوده است.
رافع با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد: نیمی از جامعه ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند و بیشتر افرادی نیز که در حادثه مصدوم می‌شوند، زنان، کودکان و سالمندان هستند، بنابراین این امر ضرورت فراگیری مهارت‌های امداد و نجات را برای زنان محرز می‌کند.
وی یادآور شد: در زلزله بم جای زنانی که عملیات تخصصی امداد و نجات را فرا گرفته و به کمک مردان بیایند، خالی بود.
مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در صددیم مهارت‌های تیم‌های توانای بانوان جمعیت هلال احمر را تا جایی افزایش دهیم که بتوانیم همانند برادران تیم‌های ایثار را برای بانوان تشکیل دهیم تا زنان ایرانی نیز با بهره‌مندی از روحیه ایثارگری، عشق و فداکاری در خدمت مردم جهان باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول