اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه خبر داد:

انجام 1850 مورد بازرسی از فرآورده‌های خام دامی سربیشه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: طی یک سال گذشته یک‌هزار و 850 مورد بازرسی و کنترل فرآورده‌های خام دامی از فروشگاه‌های سطح شهرستان سربیشه صورت گرفته است.

انجام 1850 مورد بازرسی از فرآورده‌های خام دامی سربیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حمید محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار سربیشه گزارشی از روند واحدهای دامداری، میزان تولید گوشت و شیر در واحدهای دامداری، بیماری‌ها و مشکلات و موانع مربوط به این حوزه و مسائل دامپزشکی که مانع از انجام صحیح و دقیق امور می‌شود ارائه داد.
وی افزود: در سال گذشته تعداد 704 هزار و 500 نوبت دام علیه بیماری‌های مختلف واگیر و مشترک بین انسان و دام واکسیناسیون شده‌اند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه ادامه داد: همچنین 311 هزار نوبت سر دام مبارزه با بیماری‌های انگلی و 832 هزار متر مربع اماکن دامی سم‌پاشی صورت گرفته است.
محمدی از صدور مجوز بهداشتی حمل 2 میلیون و 480 هزار قطعه جوجه یک روزه به کشور افغانستان خبر داد.
وی با اشاره به تولید مازاد بر نیاز گوشت توسط واحدهای دامداری و دامپروری در سطح شهرستان تصریح کرد: عدم بهره‌مندی شهرستان سربیشه از یک واحد کشتارگاه و سردخانه صنعتی و مجهز به ماشین‌آلات به روز و پیشرفته، گوشت ذبح شده در کشتارگاه سنتی و نیمه تعطیل این شهرستان، برای عرضه مشکلاتی وجود دارد و در صورت تأمین سردخانه و کشتارگاه مجهز، مشکلات دام مازاد، تنظیم بازار و جلوی سودجویی دلالان نیز گرفته می‌شود.
محمدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری فرمانداری و سایر نهادهای ذیربط در سطح شهرستان شاهد رشد و شکوفایی و ایجاد امنیت غذایی بیشتر در تولیدات دام و طیور شهرستان و صنایع وابسته به آن باشیم.
فرماندار شهرستان سربیشه نیز در این دیدار با توجه به اشتغال 30 درصدی جمعیت شهرستان به حرفه دامپروری، نقش و جایگاه دامپزشکی را در این شهرستان بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد.
غلامرضا حسین‌پور اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی در گمنامی تمام در اقصی نقاط روستایی و عشایری مشغول خدمت‌رسانی به دامداران هستند.
وی از مجموعه دامپزشکی خواست همانند گذشته با اقتدار با عوامل ورود دام غیر مجاز و غیر بومی به شهرستان برابر ضوابط مربوطه اقدام کنند.
فرماندار سربیشه بر ضرورت پیشگیری از بیماری‌های دامی، درمان به موقع و نظارت بر فرآورده‌های دامی که از مأموریت‌های مهم دامپزشکی است، تأکید کرد.
حسین‌پور یادآور شد: آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی به مردم در مورد شیوه‌های صحیح تهیه و مصرف گوشت، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی و همچنین آشنا کردن آنها با بیماری‌های مربوط به این حوزه را شالوده و سنگ بنای اقدامات اداره دامپزشکی دانست.
وی گفت: برای ارائه خدمات آموزشی و درمانی دامی به دامداران شهرستان که بیش از 340 هزار واحد دامی را با سرمایه بیش از 25 میلیارد تومان در اختیار دارند، حضور بخش خصوصی در انجام شایسته فعالیت‌های مربوط به حوزه دامپزشکی اساسی و کارگشا است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول