اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد:

توجه میراث فرهنگی بر آزادسازی اطراف شاهچراغ (ع)

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز خواستار توجه مسئولان میراث فرهنگی فارس در آزادسازی خانه‌های اطراف حرم مطهر احمدبن موسی (ع) شد.

توجه میراث فرهنگی بر آزادسازی اطراف شاهچراغ (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی سه‌شنبه شب در آیین گرامیداشت روز شاهچراغ (ع) اظهار داشت: ما معتقدیم هویت فرهنگی شیراز باید در حد خود حفظ شده و نباید طوری نیز در این زمینه تصمیم‌هایی را بگیرند که این فرهنگ‌ها فدای مردم شود.
ایمانی تصریح کرد: باید با همکاری تمام مسئولان و متولیان شهر توسعه اطراف حرم و بازگشایی مسیرها نیز مورد توجه قرار گیرد و با فضاسازی اطراف حرم زمینه حضور زائران را بیشتر فراهم کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: حرم مطهر احمدبن موسی (ع) از گذشته کانون توجه بوده است و چرا باید امروز به خاطر شهرسازی فراموش شود.
وی ادامه داد: مسئولان باید از دروازه قرآن تا حرم مسیر را برای سهولت رفت و آمد زائران آزاد کنند و اطراف حرم نیز که هویت فرهنگی است، حفظ شود.
ایمانی تصریح کرد: فضایی که امروز به لحاظ وجود امامزادگان در شیراز وجود دارد در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود و شاهچراغ (ع) امروز از یک طرف به مسجد شهدا و مسجد جامع با سوابق یک‌هزار و 200 و 750 ساله و امامزاده‌هایی که خاطره‌ها را تداعی می‌کند، متصل است.
وی بیان کرد: باید طوری در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی شود که این دو مسجد به یکدیگر متصل شده و زائران به راحتی بتوانند از مسیر دروازه قرآن به صورت مستقیم به سمت حرم مطهر (ع) آمده و زیارت کنند.
وی گفت: برای آماده‌سازی این فضا باید تلاش کرد و بهانه‌ای نیز برای اطراف حرم وجود نداشته باشد.
ایمانی تصریح کرد: سنددار کردن خانه‌های 25 متری توسط میراث فرهنگی صحیح نیست و نباید مردم را گرفتار کرد و باید طوری برنامه‌ریزی شود که هرچه سریع‌تر شرق و غرب حرم باز شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول