اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساری خبر داد:

ایجاد قطار شهری در ساری

خبرگزاری فارس: شهردار ساری از ایجاد قطار شهری در شهر ساری خبر داد و گفت: برای حل معضل ترافیک با سرمایه‌گذار ساروی که در اتریش اقامت دارد صحبت شد تا در مرکز استان قطار شهری به حرکت درآید.

ایجاد قطار شهری در ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی حجازی شب گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه تعریض معابر و احداث خیابان‌های جدید باید در طرح تفضیلی دیده شود، گفت: طرح تفضیلی فقط ادامه خیابان خیام را برای توسعه معابر مرکز استان دیده است اعتبار این بازگشایی از طریق فاینانس اوراق مشارکت انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرداری ساری بدون مصوبه شورا برای حل معضل ترافیک نمی‌تواند اقدام کند.
شهردار ساری با اشاره به اینکه شهرداری امروز از دلاورمردان کشتی مازندرانی تجلیل می‌کنند، تصریح کرد: دلاورمردان مازندرانی در عرصه ورزش پرچم پرافتخار کشور را در خارج از مرزهای ایران به اهتزاز درآورده و جای افتخار است که مورد تجلیل قرار گیرند.
حجازی درباره حل مشکل زندان ساری خاطرنشان کرد: با ارسال نامه‌ای اداری برای دادگستری و اداره کل زندان‌ها دعوت به تعیین و تکلیف جدید وضعیت زندان ساری از سوی شهرداری شد.
این مسئول از ایجاد قطار شهری در شهر ساری خبر داد و  گفت: برای حل معضل ترافیک با سرمایه‌گذار ساروی که در اتریش اقامت دارد صحبت شد تا در مرکز استان قطار شهری به حرکت درآید.
شهردار ساری خاطرنشان کرد: مذاکرات در این باره در حد مطالعات است که بعد از مصوبه شورا اقدام جدی‌تری خواهیم داشت.

* خیابان‌های جدیدی احداث شود
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه شهرداری برای خارج شدن از معضل ترافیک شهری باید برنامه‌ای بلندمدت داشته باشد، بیان داشت: بحث ترافیکی مرکز مازندران پیچیده و روزانه با افزایش این معضل مواجه هستیم و ضرورت دارد تا شهرداری با ایجاد طرح جامع و تفضیلی به فکر حل این مسئله در سال‌های آینده باشد.
مهدی رضایی فرح‌آبادی با اشاره به تیپ‌بندی و مدل هندسی شهرها تصریح کرد: تیپ شهر ساری با مدل شعاعی است که شهر در حول مرکز خود توسعه یافته، برای این نوع مدل شهری باید از مانند همدان و مشهد الگوگیری شود.
رضایی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ازدیاد روزافزون وسائط نقلیه شهرهای شعاعی از جمله ساری با مشکل مواجه شدند و ترافیک در آنها به یک معضل تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: رای حل مشکل ترافیک در شهرهای شعاعی باید خیابان‌های عریضی احداث شود تا خیابان‌های شعاعی را به صورت حلقوی به هم وصل کند.
رضایی‌فرح‌آبادی گفت: در این مدل طراحی مشکل ترافیک همدان حل شد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر ساری اجرای چنین طرحی را در مرکز استان ضروری دانست و با طرح سوالی از شهردار ساری بیان داشت: آیا در طرح جامع ساری برای 5 یا 10سال آینده چاره‌اندیشی شده است.
رضایی در پایان اذعان داشت: برای جلب رضایت مردم شهرداری می‌تواند در حل مشکلات شهری و توسعه راه‌ها اگر چاره‌ای جزء تخریب شهر نباشد این کار انجام شود و خیابان‌های جدیدی احداث شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول